1/06/2017

Poradnik ślubny. Winietki - tak, czy nie? Inspiracje oraz moje szablony winietek dla Was!

Zapewne wiele z Was stojąc przed załatwianiem wielu spraw związanych ze ślubem, zastanawia się czy robić winietki na salę weselną. Domyślam się, że spędza to sen z powiek! Nie no, może aż tak źle nie jest, ale winietki to nie taka prosta sprawa, jak może się wydawać... Chcecie poznać moje zdanie na temat winietek, obejrzeć różne inspiracje i zobaczyć moje projekty, które dla Was przygotowałam?


Robić winietki, czy nie robić? Oto jest pytanie. Jeśli chodzi o mój ślub, to winietki mieliśmy, chociaż początkowo ich nie chciałam, jednak na całe szczęście szybko zmieniłam zdanie. Dla mnie nie ma na weselu nic gorszego, jak goście, którzy szybko jadą z Kościoła na salę po to, aby zająć sobie, rodzinie i najbliższym znajomym miejsce obok siebie. No nie mówcie mi, że tak nie jest. Wielokrotnie w swoim życiu byłam na weselach, więc widziałam, jak to wygląda. A jeśli jednak Wasi goście na pewno podejdą do tematu miejsc na sali na spokojnie, to nic, tylko się cieszyć! :) W tym roku byłam na czterech weselach, na jednym nie było winietek - my akurat dotarliśmy na salę dość szybko, więc ja i moja rodzina mieliśmy krzesełka obok siebie, kolejni goście zajmowali następne miejsca, kiedy zostały już te 'pojedyncze sztuki' to dotarli ostatni goście i był problem, bo tu mu miejsce nie pasuje, a tu jest jedno, a nie dwa, a tu nie siedzą obok znajomych itp., musieli inni zamieniać się miejscami. To są oczywiście tylko moje obserwacje, ale patrząc na to, nie lubię chodzić na wesela bez winietek i zawsze pytam młodych o to, czy będą mieć je na stołach. Aby dobrze bawić się na weselu, dobrze mieć dobre towarzystwo, kogoś, kogo lubimy, kogoś, kogo nie znamy, ale jest w podobnym wieku i można się zapoznać. Nie lubię sytuacji, kiedy młodzi ludzie siedzą obok osób w podeszłym wieku, albo rodzina czy dobrzy znajomi są porozbijani na sali, a takie sytuacje są, właśnie bez winietek. Także moje zdanie jest takie - JESTEM ZA WINIETKAMI. Wiem, że to nie jest taka prosta sprawa, wiem, ile jest z tym zachodu, ale według mnie warto. Mnie kilka razy szlag trafiał, jak tworzyłam listę, ale wiedziałam mniej więcej kto z jaką osobą się dogada, obok kogo może siedzieć, niektórzy nawet sami nam to sugerowali, albo my pytaliśmy, przy kim będą czuć się dobrze. I tak oto były trzy stoły: młodzi, moja rodzina i męża rodzina. Niektórzy są za tym, aby mieszać rodziny, my jednak postanowiliśmy tego nie robić, bo kto z kim chciał się dogadać, to miał okazję zrobić to na parkiecie. Dodam  jeszcze, że dzień przed weselem odjęto nam jeden stół, bo po prostu było za dużo, myślałam, że stół odejdzie z innego rzędu i większość mojego winietkowego planu szlag trafił. Wyobraźcie sobie moją złość. Na całe szczęście udało mi się to jakoś poukładać i przenieść osoby do innego stołu. Dzięki winietkom, zrobiłam coś, na czym bardzo mi zależało, czyli moja najbliższa rodzina, przyjaciółka byli blisko nas, mieli dobre miejsca, widziałam ich uśmiechy, radość - na tym mi najbardziej zależało. Mogłam też zadbać o znajomych moich rodziców, nie znali nikogo, więc chciałam, aby byli przy rodzicach, żeby czuć się dobrze i tak było, bawili się świetnie. A jeśli ktoś powie, że i tak jest zamieszanie na sali, bo każdy szuka swojej karteczki - wystarczy zrobić listę rozsadzenia gości i umieścić ją przy wejściu na salę, to zdecydowanie ułatwi sprawę. Wiadomo, że posadzenie kogoś w wybranym przez nas miejscu nie koniecznie im pasuje, sama byłam na takim weselu i nie wspominam tego dobrze. Chociaż w sumie to jeszcze taki się nie urodził, aby wszystkim dogodzić, więc tyle w temacie. Moje zdanie już znacie. :) Chciałam napisać plusy, minusy winietek, ale tak się rozpisałam, że wyszedł z tego jeden, długi tekst.

Jak idealnie usadzić gości? Tu raczej nie ma złotego środka. Warto po prostu wiedzieć, kto z kim dobrze się trzyma a kim mogą być zgrzyty. Trzeba podpytać rodzinę, z kim chcą siedzieć, innego wyjścia raczej nie ma. Trzeba to wszystko dobrze przemyśleć. 


Poniżej przedstawiam Wam trzy szablony winietek, które zrobiłam dla Was. Jeśli chcecie otrzymać plik z trzema wzorami, to napiszcie do mnie maila - ewelinaa_166@wp.pl. Plik jest w Wordzie, są w nim 3 strony, na każdej po jednej tabeli z dwoma kolumnami (6 winietek), więc możecie sobie skopiować wybrany przez Was wzór do osobnego pliku i powielać tyle razy, ile jest potrzebne. Oczywiście czcionki możecie zmienić, według potrzeb. Winietki najlepiej jest wydrukować na grubszym, wizytówkowym papierze, wydaje mi się, że gramatura tego ze zdjęć to 280g (ale na tym to ja już się nie znam :)). Winietki są wykonane w Word 2007, po przesłaniu pliku do Was, może zaistnieć sytuacja, że np. grafika zmieni miejsce położenia, jeśli macie inny Word, ale na to już nie mam wpływu. Aby taka sytuacja nie miała miejsca, musiałabym wysyłać plik w formacje PDF, którego jak wiadomo, nie można edytować, także byłoby to bez sensu. Dodam tylko, że wszystko wysyłam za darmo! Podkreślę to, bo dostaję zapytania, ile kosztuje wysłanie tych plików, także robię to na potrzeby bloga, dla Was, za darmo.


Nie wiedziałam, czy winietki mi wyjdą, więc na początek postawiłam na zwykłe, klasyczne i eleganckie wzory z ornamentem (znalazłam wzór w grafice Google). Mi takie winietki się podobają, na moim ślubie mieliśmy podobne, z tym, że papier był prążkowany, ornament mniejszy a w środku był diamencik, TU jest ich zdjęcie. Jeśli zdecydujecie się wybrać któryś z moich wzorów, wystarczy, że dokleicie diamencik, który kosztuje grosze na allegro, dodacie wstążkę, sznurek jutowy, cekiny, przypniecie serduszko - cokolwiek, będą wyglądały świetnie!

Poniżej dodaję Wam jeszcze jeden pomysł na winietki - napisane ręcznie imię i nazwisko na serwetce (ta ze zdjęcia zakupiona była na allegro, średnica to ok. 11 cm, ale polecam wybrać większe, aby było większe pole do napisania nazwiska). Serwetka jest przyklejona do brązowego papieru - bardzo podobają mi się takie rustykalne winietki.


I na koniec kilka inspiracji:

Żródło: https://pl.pinterest.com/ i grafika Google.

Na blogu pojawiły się trzy wpisy z zawieszkami na wódkę, pierwsze to szablon kółeczek, które można przykleić np. do serwetki (te zawieszki miałam na własnym ślubie) - KLIK,  szablon z okrągłymi zawieszkami ze wzorem kwiatów - KLIK oraz szablon z prostokątnymi zawieszkami również ze wzorami w kwiaty - KLIKWe wpisach z kategorii - ŚLUB pojawił się też wzór ankiet dla gości weselnych - KLIK oraz pomysł na koszyk ratunkowy dla gości - KLIK. Zapraszam Was do odwiedzenia ślubnej kategorii wpisów, znajdziecie tam różne inspirujące jak i pomocne wpisy (kwestie załatwiania ślubu, kamerzysty, fotografa itp., sprawy u księdza, protokół przedmałżeński a także ciekawe i pomocne posty napisane z perspektywy młodej żony).



Będę bardzo wdzięczna, jeśli napiszecie mi, jakich ślubnych wpisów oczekujecie, może coś Was ciekawi, nurtuje? Na pewno mam w planach zrobić wpis o podziękowaniach dla rodziców i dla gości weselnych. Może macie pomysły na kolejne projekty? Czekam na Wasze propozycje! :)


___________________________________________________


AKTUALIZACJA!


Na blogu pojawiły się trzy wpisy z zawieszkami na wódkę, pierwsze to szablon kółeczek, które można przykleić np. do serwetki (te zawieszki miałam na własnym ślubie) - KLIK, szablon z okrągłymi zawieszkami ze wzorem kwiatów - KLIK oraz szablon z prostokątnymi zawieszkami również ze wzorami w kwiaty - KLIKW ślubnej kategorii wpisów, znajdziecie różne inspirujące jak i pomocne teksty np.:  wpis o winietkach, o tym, czy warto mieć je na swoim weselu, zrobiłam też dla Was szablony winietek - KLIKKLIK, wzór ankiet dla gości weselnych - KLIK, pomysł na koszyk ratunkowy SOS do łazienki, dodałam też wpis z harmonogramem ślubnych przygotowań. W kategori tej są również posty na temat załatwiania zespołu weselnego, kamerzysty, fotografa, sali weselnej - pojawiły się pytania, jakie możecie zadać tym osobom przed podpisaniem z nimi umowy, napisałam tekst na temat organizacji wieczoru panieńskiego, o wiązance ślubnej i inspiracjach na kolory przewodnie wesela, o pierwszej przedślubnej wizycie u księdza, pojawił się również protokół przedmałżeński. Na blogu nie brakuje ciekawych i pomocnych postów napisanych z perspektywy młodej żony - np. przesądy, emocje w dniu ślubu, jak ubrać się na przymiarkę sukni ślubnej, niezbędnik panny młodej i inne.





E-maile z prośbami o pliki wysyłajcie do mnie na adres podany wyżej. Nie wysyłam wiadomości na e-maile, które podajecie w komentarzu.



Pozdrawiam, Ewelina.


 Zapraszam na FACEBOOK BLOGLOVIN INSTAGRAM | ALLEGRO

45 komentarzy:

  1. U mnie na sali nie będzie winietek, bo... Mamy okrągłe, 10-osobowe stoliki :D Ale na każdym stole będzie ramka na nóżce z IKEA, a na niej lista gości :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przy okrągłych stołach sprawa ma się trochę inaczej, myślę, że w tym wypadku najlepsza jet lista gości, tak, jak napisałaś, w ramce z Ikei. :)

      Usuń
  2. My nie mieliśmy winietek bo ja nie chciałam:) Było u nas ponad 100 gości i nie byłam w stanie wiedzieć kto chce siedzieć koło kogo a kogo raczej unika :P
    Załatwialiśmy ślub w trzy miesiące więc nie ogarnęłabym jeszcze tego tematu kto z kim gdzie :)
    Na szczęście wszyscy na spokojnie zajęli sobie miejsca i każdy siedział tak jak chciał:)
    Kiedyś za to byłam na weselu i miałam winietkę na stole z osobami które nie znam a do tego w tym z parą dziadków którzy kompletnie nie potrafili się z nami odnaleźć. No może do któregoś kieliszka bo potem do dziadek złapał z nami wspólny język :P
    Innym razem również niefajnie mnie usadzono ale akurat byłam w roli fotografa więc nie jako gość no i siadam do stołu a tu obok mnie dziewczyna z którą miałam kiedyś niezłe spięcie i dziwnie się czułam no ale młodzi nie wiedzieli o tej sytuacji :)

    Mi jest obojętne czy są winietki czy nie tylko niech każdy się dobrze zorientuje czy dana osoba chce siedzieć obok innej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas też było ponad 100 osób, ale my ślub organizowaliśmy w 1,5 roku, więc był czas na przygotowania. Nasza rodzina we większości wzajemnie się zna, nie są konfliktowi, więc poszło bez problemu. :)

      Też byliśmy na weselu, gdzie wokół nikogo nie znaliśmy, ale towarzystwo z każdym kieliszkiem stawało się do nas bardziej otwarte, więc jakoś daliśmy radę. :D

      Dokładnie, masz rację, dobra znajomość rodziny i znajomych to podstawa w sprawie winietek, gdybym z rodziną swoją czy męża kontaktowała się raz na rok, to na pewno bym ich nie robiła, bo mogłoby się to kończyć niefajnie. A tak to mogliśmy ustalić, gdzie mogą być ewentualnie małe spiny a gdzie towarzystwo zgra się idealnie. Według nas wszystko było okej, ale wiadomo, nie wszystkim miejsca mogły pasować, jednak żadne słuchy w tej sprawie nas nie doszły, więc mam nadzieję, że było ok.

      Usuń
    2. Dokładnie tak jak mówisz, ja sporo osób z męża strony nie znałam bo mieszkają daleko i wcześniej nie miałam okazji poznać.

      Usuń
  3. Ja na swoim weselu chciałabym mieć chyba okrągłe stoły :) Winietek by nie było imiennych, a jedynie rozpiska gości do danego stołu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To najlepsze wyjście na okrągłych stołach, które notabene pięknie wyglądają. Szczególnie te z białymi obrusami, wazonem z pięknymi, dużymi kwiatami, np. piwonie, lekkie światło świec, cudo! ♥

      Usuń
    2. Ja byłam ostatnio na weselu z okrągłymi stołami. Fakt, wygląda to przepięknie :) ale przy obiadem się trzeba było nieźle nagimnastykować, żeby go sobie nałożyć :D z jednej strony okrągłe stoły wydają się być fajne, ale po tym weselu zmieniłam troszkę zdanie o nich. Winietek nie było, a właśnie rozpiska przy wejściu, kto przy którym stoliku :)

      Usuń
    3. Ja chyba tylko raz byłam na weselu z okrągłymi stołami, ale nie wspominam tego dobrze, przy podłużnych stołach zawsze jest cała rodzina, wszyscy się dobrze bawią a przy okrągłych jest mało osób. :)

      Usuń
  4. Ślub w najbliższym czasie mi nie grozi :D Ale bardzo ciekawe pomysły :)
    https://dreamerworldfototravel.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja w tym roku prawdopodobnie będę na trzech weselach wiec zobaczymy jak to wszystko wyjdzie ale wiem, że jeden z nich ma być na 200 osób i ma być wypasiony w każdym calu, za to drugi to zwykły obiad w gronie najbliższej rodziny i przyjaciół :) Raz byłam tylko na weselu i stoły były okrągłe a ja i mój facet znaleźliśmy się przy stoliku dalszej rodziny państwa młodych, byli fajni ale jakoś za bardzo nie było tematów do rozmów..
    Ale wiem, że jak w końcu nadejdzie mój dzień to wszystkie możliwe inspiracje zaczerpnę z Twojego bloga kochana! <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzisz, winietki to fajna sprawa, ale trzeba bardzo przemyśleć usadzenie gości.. Niestety raczej niemożliwe jest zrobienie tego idealnie, aby każdy był szczęśliwy. :)

      Usuń
  6. Na nasz ślub wszystko robiłam sama (łączenie z zaproszeniami) i długo się zastanawiałam nad winietkami jednak ostatecznie zgodnie z lubym doszliśmy do wniosku, że u nas winietki się nie sprawdzą i mieliśmy rację😊 Goście świetnie dali radę sami😊 Jako gość byłam na weselach z winietkami i bez i widziałam takie akcje z przekładaniem winietki, chowaniem ich ("bo ja obok niej siedziała nie będę") itp. że wolę jednak wesela bez winietek😉

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, przekładanie winietek też może mieć miejsce, ale znów bez winietek zdarzają się luki między gośćmi, nie każdy ma miejsce obok swojej rodziny, bo np. się spóźni, także nie ma raczej złotego środka na wszystko. :)

      Usuń
  7. Jak zwykle przydatny post ;) ciekawie wygladaja te na korku :):) Ja skorzystam z Twoich okrąglych zawieszek z motywem kwiatowym i przerobie na winietki aby miec ten sam wzór Taki mam plan! :) szpileczka w ferrero i bedzie pieknie (winietka i mala slodycz w ramie podziekowania). Pozdrowionka!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że wpis Ci się spodobał! ♥ Właśnie mam zamiar przerobić wzory z zawieszek i zrobić z nich winietki. :) Szpilka włożona w czekoladkę to zawsze dobre wyjście.

      Usuń
  8. Ja też na początku zastawiałam się nad winietkami... Oczywiście mężowi było wszystko jedno, bo on nawet nie wiedział, że coś takiego jest (albo bu nawet to do głowy nie przyszło). Spoooro czasu spędziliśmy nad ułożeniem gości w odpowiednie miejsca! Oj wiele czasu. Jednak jakoś daliśmy radę. Wiadomo, tak jak pisałaś nie ma złotego środka. Ale uważam, że warto mieć takie winietki, bo później może się okazać, że powstało małe zamieszanie i np.: mąż nie siedzi koło żony :)
    A jak ktoś chciał się przesiąść to się i tak przesiądzie.
    Ja winietki połączyłam razem z prezentem dla gości. Uważam, że wyszło to SUPER! Tutaj jest zdjęcie w poście:
    http://vogueswing.blogspot.com/2016/12/by-sobie-slub-i-po-slubie.html
    Śliczne pudełeczko z podziękowaniem (u góry było imię i nazwisko gościa... a w środku mały miód w słoiczku) :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piękne podziękowania mieliście, bardzo fajnie wyszło. :)

      Usuń
  9. i etraz wiem, że na pewno będe chciała miec winietki na sowim ślubie :D mimo, że do niego ejszcze daleko i nawet się nad tym nie zasanawialam, ale już nie muszę ;D muszę przyjaciółkę teraz d tego rpzekonać, żeb też to zrobiła ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może pokaż jej ten wpis i się zastanowi, czy warto mieć winietki czy też nie. ;)

      Usuń
  10. świetne te inspiracje :)
    http://stylishfashionbylu.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Dziękuję za przesłanie pliku z winietkami :) Już nawet dobie wydrukowałam parę na spróbowanie :D Są proste i eleganckie. Jeśli zdecydujemy się na winietki to będą robione na wzór pierwszego z pliku :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Dziękuję za przesłanie pliku z winietkami :) Już nawet wydrukowałam sobie parę na spróbowanie :D Jeśli zdecydujemy się na winietki to będą robione na wzór pierwszego z pliku. Są proste i eleganckie. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  13. Jeśli można to poproszę o przesłanie pliku ;) magda.zabu@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Dziękuję za plik z winietkami 😘

    OdpowiedzUsuń
  15. Witam, bardzo prosze o wyslanie pliku z projektem winietek:) moj adres: adrian22041988@onet.eu

    OdpowiedzUsuń
  16. Witam, bardzo prosze o wyslanie pliku z projektem winietek:) moj adres: adrian22041988@onet.eu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę o przeczytanie całego wpisu - od początku do końca.

      Usuń
  17. myślę że to kwestia ind czy ktoś chce mieć winietki czy nie:) koleżanka robi wesele na 230 osób więc stwierdziła że winietki to rzecz obowiązkowa;p obserwuję z miłą chęcią i zapraszam serdecznie do siebie;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że raczej wszystko, co dotyczy ślubu jest kwestią indywidualną. :P

      Usuń
  18. Bardzo dziękuję za winietki, dostałam je wszystkie i powiem szczerze, że zakochałam się w tych z serduszkami <3

    OdpowiedzUsuń
  19. Podoba mi się pomysł tych korków od wina, w które wkłada się winietki :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Ślicznie dziękuje z aplik z winietkami oraz za błyskawiczna reakcję na moją prośbę;) Pozdrawiam cieplutko :*

    OdpowiedzUsuń
  21. Dostałam maila z szablonami winietek :) są świetne, dziękuję bardzo, na pewno je wykorzystam bo slub tuż tuż... więc zabieram się do pracy ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Dziękuję, otrzymałam :) bardzo ładne

    OdpowiedzUsuń
  23. Dostałam szablon winietek są śliczne :) Dziękuję bardzo

    OdpowiedzUsuń
  24. Co jest grane adres mailowy / ewelinaa_166@wp.pl./ nieprawidłowy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A po co ta kropka na końcu? :P W tekście dodałam kropkę, bo to zakończenie zdania. Adres jest prawidłowy, dostaję mnóstwo wiadomości o pliki.

      Usuń
  25. Dziękuje, dostałam winietki :) są śliczne, na pewno wykorzystam :)
    Ewa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuje za plik z winietkami. Na pewno któryś z wzorków który wybierze wnuk z narzeczoną wykorzystam. Dziękuje Marysia- magra

      Usuń
  26. Dziękuje za plik z winietkami. Na pewno po uzgodnieniu z wnukiem i narzeczoną którąś wersję wykorzystam. Marysia - magra

    OdpowiedzUsuń
  27. Dziękuję, winietki dotarły są śliczne - bardzo mi się podobają.
    Pozdrawiam cieplutko i dziękuje że dzielisz się z innymi.
    Marysia - magra

    OdpowiedzUsuń
  28. Dziękuje za plik z winietkami. Dziękuje że dzielisz się z innymi.Pozdrawiam cieplutko Marysia magra

    OdpowiedzUsuń
  29. Bardzo dziękuje za plik z winietkami, jestem bardzo bardzo wdzięczna za pomoc :) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń