4/19/2015

Poradnik ślubny | Księga gości - inspiracje oraz nasz wybór.

Nie wyobrażam sobie, aby po ślubie oprócz zdjęć i filmu nie mieć już żadnych innych pamiątek jednego z najważniejszych dni w życiu. Od samego początku wiedzieliśmy z moim Narzeczonym, że chcemy mieć księgę wpisów naszych gości weselnych. Niektórzy mówią - po co, przecież to strata pieniędzy. My tak nie uważamy, miło jest poczytać sentencje, życzenia, pooglądać rysunki wykonane przez gości, czy poczytać śmieszne wierszyki, których tworzenie dość często przychodzi z łatwością po alkoholu. :) Warto mieć taką książkę nawet dla samego wpisu rodziców, rodzeństwa, przyjaciół czy chrzestnych. Mój tata będąc na weselach, zawsze stara się wymyślić wierszyk dla młodej pary, są one na prawdę piękne i do tego wymyślone w kilka minut (już wiem, po kim mam wenę do pisania wierszy :)). Wiem, że mój tata ułożył specjalnie dla nas wiersz z okazji ślubu, nie mogę doczekać się tego najważniejszego dla nas dnia, wtedy zostanie on przeczytany. Mam nadzieję, że znajdzie swoje miejsce w pierwszych stronach naszej księgi.


Jak widać na zdjęciach, nasz wybór padł na klasykę i elegancję. Nie chcieliśmy pstrokatej i kiczowatej księgi. Ta pasuje idealnie do zaproszeń, które wybraliśmy. Niestety będzie bardzo brudząca, o to się obawiam, ale trudno, tak wybraliśmy i już nic na to nie poradzę. Jesteśmy z niej bardzo zadowoleni, od razu wiedzieliśmy, że to jest to! Niestety zrobiłam bardzo mało zdjęć księgi, w ogóle nie wychodziły mi, więc dodałam tylko to jedno, ale to, co najważniejsze, widać na niej, więc jest mam nadzieję, że Wam odpowiada. :)

Myśleliśmy też nad dodatkowym pomysłem - drzewkiem na odciski palców, ale chyba zostaniemy tylko przy tym, co mamy. Mój Narzeczony zrobiłby projekt takiego drzewka, musielibyśmy tylko kupić ramę i farbki. Może ktoś z Was miał coś takiego na swoim ślubie. Jak się sprawdzało? Goście chętnie zostawiali swoje odciski? :)
Świetnym pomysłem na dodatek do księgi gości jest fotobudka albo aparat instax. Zdjęcia są po chwili gotowe, więc można je wklejać do księgi, robiąc przy tym ciekawe wpisy. :)


Jak możecie zaważyć, coraz częściej pojawiają się posty tego typu, a to dlatego, że nasz ślub za ledwo ponad 3 miesiące, chcę zdążyć ze wszystkimi ślubnymi postami, które dla Was chcę przygotować a pomysłów mam sporo m.in. pytania, jakie warto zadać właścicielowi sali weselnej, zespołowi weselnemu, kolory przewodnie wesela, pomysły na wiązanki, fryzury, sporo tego będzie. Dajcie znać, czy takie posty Was interesują. 
Ostatnio jestem ogólnie mniej aktywna z tego względu, iż w czerwcu mam obronę pracy magisterskiej, więc muszą ją skończyć pisać. ;)

Jak wyglądają albo jak będą wyglądać Wasze księgi gości?
A może rezygnujecie z ich?

___________________________________________________


AKTUALIZACJA!


Na blogu pojawiły się trzy wpisy z zawieszkami na wódkę, pierwsze to szablon kółeczek, które można przykleić np. do serwetki (te zawieszki miałam na własnym ślubie) - KLIK, szablon z okrągłymi zawieszkami ze wzorem kwiatów - KLIK oraz szablon z prostokątnymi zawieszkami również ze wzorami w kwiaty - KLIKW ślubnej kategorii wpisów, znajdziecie różne inspirujące jak i pomocne teksty np.:  wpis o winietkach, o tym, czy warto mieć je na swoim weselu, zrobiłam też dla Was szablony winietek - KLIKKLIK, wzór ankiet dla gości weselnych - KLIK, pomysł na koszyk ratunkowy SOS do łazienki, dodałam też wpis z harmonogramem ślubnych przygotowań. W kategori tej są również posty na temat załatwiania zespołu weselnego, kamerzysty, fotografa, sali weselnej - pojawiły się pytania, jakie możecie zadać tym osobom przed podpisaniem z nimi umowy, napisałam tekst na temat organizacji wieczoru panieńskiego, o wiązance ślubnej i inspiracjach na kolory przewodnie wesela, o pierwszej przedślubnej wizycie u księdza, pojawił się również protokół przedmałżeński. Na blogu nie brakuje ciekawych i pomocnych postów napisanych z perspektywy młodej żony - np. przesądy, emocje w dniu ślubu, jak ubrać się na przymiarkę sukni ślubnej, niezbędnik panny młodej i inne.



Pozdrawiam, Ewelina.


 Zapraszam na FACEBOOK BLOGLOVIN INSTAGRAM | ALLEGRO

6 komentarzy:

  1. My kupiliśmy taką księgę gości
    http://allegro.pl/drzewo-ksiega-gosci-weselnych-slubne-duza-puzzle-i5255664147.html?bi_s=archiwum_allegro&bi_m=Offers&bi_c=Product&bi_term=Odzie%C5%BC,+Obuwie,+Dodatki-1454_%C5%9Alub+i+wesele-74169_Galanteria+papiernicza-74177_Ksi%C4%99gi+go%C5%9Bci-74189

    Super sprawa bo każdy się podpisywał i wrzucał a teraz pięknie zdobi naszą ścianę :) Polecam bo naprawdę robi wrażenie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. a my zapomnieliśmy o księdze gości :( a nasz zakręcony kamerzysta zapomniał wywoływać gości do składania życzeń...chociaż kartki mamy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Planowanie ślubu jeszcze przede mną ale księga gości na pewno będzie :o) i będzie ona ręcznie robiona :o)

    OdpowiedzUsuń
  4. ja jestem za jak największą ilością postów ślubnych :))
    a księgi gości nie planujemy ;) natomiast ramka wydaje się fajnym pomysłem, tylko uwaga na małe dzieci - mogą ją Wam pomalować trochę więcej niż potrzeba :DD

    OdpowiedzUsuń
  5. Księga Gości jest strzałem w dziesiątkę! :)
    Ludzie po % są bardzo wylewni :)
    Mój fotograf złapał prawie każdego goscia który sie wpisał - i teraz mam na jednej stronie wpis a na drugiej zdjecie osoby która go robiła. Świetna pamiątka!

    OdpowiedzUsuń
  6. Księga gości to świetna sprawa, pod warunkiem, że goście są o niej poinformowani. U mojego brata ciotecznego księga leżała przy samym wejściu do sali, zabawa była piętro niżej i tak naprawdę mało kto o niej wiedział. Dużo zależy też od gości, bo na siłę nikogo nie da się zmusić do wpisania, a nie każdy sam z siebie jest chętny do tego typu rzeczy. Ale u nas księga też na pewno będzie.
    Osobiście nie jestem fanką drzewek, może dlatego, że za bardzo wszystkim się przejmuję i rozważam każdą ewentualność, zaraz wyobrażam sobie jak ktoś brudzi tymi farbkami kieckę i robi się nieprzyjemna atmosfera... :D Zresztą myślę, że jeden rodzaj tego typu pamiątki w zupełności wystarczy :)
    A fotobudka to cholernie kosztowna sprawa. Ostatnio z ciekawości sprawdziliśmy ceny i doznałam szoku. Jakoś nie podoba mi się takie podejście "zastaw się, a postaw się" niektórych par młodych... Można kupić po prostu jakieś fajne gadżety typu duże okulary, girlandy, śmieszne kapelusze, a fotograf i tak przecież cały czas robi zdjęcia. Wiadomo, że to trochę co innego, ale jednak budka na weselu jak za takie pieniądze to dla mnie przesada. ;)

    OdpowiedzUsuń