7/13/2015

Poradnik ślubny - Wieczór panieński, kiedy i jak go zorganizować? Jak się ubrać? Co dać w prezencie Pannie Młodej?

Wieczór panieński to dzień, który powinien pozostać na długo w pamięci przyszłej Panny Młodej. Imprezę tą można spędzić na wiele sposobów, w zależności od tego, co preferuje Panna Młoda. Można zrobić domówkę, wyjść do klubu, zamówić striptizera, jechać do spa, iść na np. kurs tańca brzucha, czy zrobić sobie salon piękności w domu - malowanie sobie nawzajem paznokci, robienie maseczek, plotkowanie o facetach itp., sposobów jest wiele - wszystko zależy od wyobraźni świadkowej i innych pań, które będą obecne na naszym wieczorze panieńskim. :) 



Kiedy najlepiej zrobić wieczór panieński? Ja wychodzę z założenia, że na pewno nie dzień przed weselem! Dla mnie optymalny czas to tydzień bądź dwa tygodnie przed ślubem. Na wieczorach panieńskich bywa różnie, dlatego imprezę lepiej zrobić wcześniej.

Jak się ubrać? To, w co mamy się ubrać, zależy od charakteru imprezy. Możecie się ubrać np. tak, jak było u mnie, ja miałam jasną sukienkę a reszta dziewczyn była ubrana w ciemne kolory. Fajnie, żeby Panna Młoda się wyróżniała, czy to kolorem, czy gadżetami, które może mieć na sobie. W sklepach dostępnych jest sporo przebrań dla Panny Młodej, np.: przebranie króliczka, diabła, można dostać też śmieszne koszulki z napisami czy specjalny fartuch kucharski - wszystko to zależy od upodobań Panny Młodej. 

Co z gadżetami? Gadżetów i ozdób na wieczór panieński jest całe mnóstwo! Począwszy od bannerów z napisem "wieczór panieński", balonów o różnych kształtach, serpentyn, słomek do napojów, kończąc na przypinkach, szarfach czy koronach z welonem. Dla jednych to kicz, dla innych śmieszna zabawa - co kto lubi.

Jaki prezent dla Panny Młodej? Podstawą według mnie jest tort, wybór w tej kwestii jest na prawdę spory. Ja również dostałam tort, we wiadomym kształcie. :) Co jeszcze? Przede wszystkim elegancka i wyrafinowana bielizna, gustowny szlafrok, kamasutra, olejki do masażu, biżuteria, pomysłów jest na prawdę wiele, jednak najbardziej cieszą te, które zostały wykonane samodzielnie. Ja dostałam od mojej siostry, w ślicznym pudełeczku buciki dla dziecka, chłopięce i dziewczęce, tak na przyszłość. :) Dostałam też wyprawkę Panny Młodej, w której znalazłam np. zupkę chińską z karteczką: "kiedy nie będzie się chciało gotować a mąż będzie głodny", czy pojemnik z cukierkami i karteczką: "pigułki na wszystkie dolegliwości", świeczkę z napisem: "aby stworzyć romantyczny nastrój dla męża", maszynkę do golenia "aby życie było gładkie", perfumy "aby zawsze ładnie pachnieć", bieliznę "aby Panna Młoda miała w czym spać" - to tylko kilka rzeczy z zawartości mojej wyprawki, to był na prawdę świetny pomysł! Wszystkie się uśmiałyśmy, kiedy wszystko wyjmowałam z torebki i czytałam karteczki.

Co z zabawami? Tu również jest spory wybór, możemy np. zrobić przyszłej Pannie Młodej quiz, w którym zadajemy różne pytania, np."jak się poznaliście?", "jakie jego przyzwyczajenie jest najbardziej irytujące?", "jaki jest jego ulubiony film?", "gdyby wybuchł pożar, co pierwsze wyniósł by z domu?". Świetnym pomysłem jest napisanie na karteczkach najśmieszniejszych, najbardziej żenujących momentów, które pamięta się z życia Panny Młodej, potem PM musi je odczytać i zgadnąć, która z dziewczyn to napisała. :) Ciekawym pomysłem jest też zabawa w "nigdy nie...". Najlepiej jest w nią grać, kiedy wszyscy są już wyluzowani. Każda z osób musi dokończyć zdanie: "Nigdy nie..." Po więcej zabaw zapraszam na stronę. :)

Podsumowując - wieczór panieński należy zorganizować w takim klimacie, jaki lubi Panna Młoda, nic na siłę. Jeśli nie chce striptizera czy prezentu w formie fotografa, który zrobi jej nagą sesję, to na prawdę nie ma co robić tego na siłę. Każdy ma się dobrze bawić, o to w tym wszystkim chodzi. Mój panieński był udany i to jest dla mnie najważniejsze. :) Były ze mną wszystkie dziewczyny, które chciałam, aby były. No jednej zabrakło, ale niestety musiała być w pracy.


Jak wyglądał Wasz wieczór panieński?
A jeśli swojego wieczoru jeszcze nie mieliście, to jak wyobrażacie sobie tą imprezę?

___________________________________________________


AKTUALIZACJA!


Na blogu pojawiły się trzy wpisy z zawieszkami na wódkę, pierwsze to szablon kółeczek, które można przykleić np. do serwetki (te zawieszki miałam na własnym ślubie) - KLIK, szablon z okrągłymi zawieszkami ze wzorem kwiatów - KLIK oraz szablon z prostokątnymi zawieszkami również ze wzorami w kwiaty - KLIKW ślubnej kategorii wpisów, znajdziecie różne inspirujące jak i pomocne teksty np.:  wpis o winietkach, o tym, czy warto mieć je na swoim weselu, zrobiłam też dla Was szablony winietek - KLIKKLIK, wzór ankiet dla gości weselnych - KLIK, pomysł na koszyk ratunkowy SOS do łazienki, dodałam też wpis z harmonogramem ślubnych przygotowań. W kategori tej są również posty na temat załatwiania zespołu weselnego, kamerzysty, fotografa, sali weselnej - pojawiły się pytania, jakie możecie zadać tym osobom przed podpisaniem z nimi umowy, napisałam tekst na temat organizacji wieczoru panieńskiego, o wiązance ślubnej i inspiracjach na kolory przewodnie wesela, o pierwszej przedślubnej wizycie u księdza, pojawił się również protokół przedmałżeński. Na blogu nie brakuje ciekawych i pomocnych postów napisanych z perspektywy młodej żony - np. przesądy, emocje w dniu ślubu, jak ubrać się na przymiarkę sukni ślubnej, niezbędnik panny młodej i inne.



Pozdrawiam, Ewelina.


 Zapraszam na FACEBOOK BLOGLOVIN INSTAGRAM | ALLEGRO

11 komentarzy:

  1. Jaka śliczna panna młoda!!! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pomysł z wyprawą genialny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi też się bardzo podobał, dziewczyny mnie nieźle zaskoczyły :)

      Usuń
  3. Ja bylam niedawno na panienskim przyjaciolki i bylo fajnie :) Dla przyszlej Panny Mlodej przygotowalysmy ksiazke z radami na przetrwanie malzenstwa, gdzie kazda z nas (dziewczyn obecnych na wieczorze) wypisywala swoje porady na udane, wspolne zycie malzonkow, oczywiscie byla tez bielizna dla Mlodej (sexowna, idealna na noc poslubna ;)). Aneta tez odpowiadala na pytania dotyczace tego jak wyobraza sobie malzenstwo np. gdzie odbedzie sie pierwsza podroz po slubie, ile bedziecie miec dzieci, jak bedzie wygladal Wasz zwiazek za 10 lat itd. itp. a nastepnie wkladalysmy jej odpowiedzi do butelki, ktora Mlodzi moga otworzyc dopiero za 10 lat! :) Generalnie pomysly byly super, wszystko wyszlo swietnie, bylam bardzo zadowolona z przebiegu wieczoru, a Mloda wrecz zachwycona! :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super pomysł z tą książką z radami! Bieliznę też dostałam, dwa komplety. :D My nie robiłyśmy żadnych quizów, po prostu gadałyśmy o różnych głupotach. :):) Fajnie, że wieczór się Twojej przyjaciółce podobał, mój też się udał! :):)

      Usuń
  4. Świetnie wyglądałaś, super post !:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pięknie wyglądałaś! :) a pomysły naprawdę ciekawe :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Nad postem trochę siedziałam. :P

      Usuń
  6. Wyglądałaś cudnie :* Swojego jeszcze nie miałam, może za rok czy dwa taki wieczór będzie.. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jesteś naturalnie ruda? O mamo, kocham ten kolor i zazdroszczę ! <3 :*

    OdpowiedzUsuń