3/31/2017

Poradnik ślubny - dzieci na weselu | animatorzy i atrakcje | kącik dla dzieci

Jakiś czas temu zapytałam Was na Instagramie o to, jakie tematy, które dotyczą ślubu, miałabym poruszyć na blogu. Padła propozycja napisania wpisu o dzieciach na weselu, o animatorach, o tym, jakie atrakcje dla nich zorganizować. Szczerze mówiąc, to temat dzieci na weselach jest dość kontrowersyjny, niektórzy chcą zapraszać na wesela tylko rodziców i bez problemu mówią o tym podczas zapraszania gości na swoją uroczystość, albo w ogóle na zaproszeniach nie dopisują: 'z dziećmi'. Ja nie wyobrażałam sobie, aby zaprosić na wesele rodziców, ale bez dzieci, bo jak można na wesele zaprosić kogoś, bez tej najcenniejszej części jego rodziny? Wiadomo, że rodzice bez dzieci będą bawić się lepiej, będą swobodni, ale decyzję o tym, czy mają przyjść z pociechami czy bez zostawmy im, takie jest moje zdanie. :) Wracając do meritum, jako, że nie nie miałam na swoim weselu animatorów oraz kącika dla maluchów (dzieci było niewiele), to nie znam tematu, ale żeby Wam pomóc zaczęłam zagłębiać się w czeluściach internetu.


Podczas rozmyślania o tym wpisie przypomniało mi się, że znajoma na swoim weselu miała animatorów, dostałam od niej kilka informacji oraz poleciła mi firmę, która zajmuje się zabawami dla dzieci na weselach. Postanowiłam skontaktować się z Fabryką Marzeń, która działa na terenie mojego miasta i okolic, na wiadomość odpisała mi Pani Basia, która udzieliła mi na prawdę wyczerpujących odpowiedzi na pytania, które zadałam, z resztą zobaczcie sami!

1. Czy dla dzieci powinna być przygotowana oddzielna sala?

Najważniejszą rzeczą jest to, aby na czas zabaw z nami - animatorami, dzieciaki miały oddzielną salę. Nie musi być ona ogromna, wszystko oczywiście zależy od ilości dzieci, ale nawet kilka metrów kwadratowych z dala od orkiestry jest super. 

2. Czy sala powinna być w jakiś sposób przygotowana?

Sala sama w sobie nie potrzebuje żadnych przygotowań. Oczywiście fajnie, jeśli Państwo Młodzi pomyślą o małych gościach i przyozdobią salę w kilka balonów, natomiast, jeśli nie mają takiej możliwości, nic się nie stanie. 

3. Czy dla dzieci powinno być zapewnione jedzenie?

Jedzenie nie jest konieczne, nawet lepiej, jeśli pozostanie na sali głównej, wówczas nie rozprasza to dzieciaków podczas zabawy. Nieodzowne natomiast jest przygotowanie napojów, wody. Dzięki temu dzieciaczki nie biegają co chwila do rodziców z prośbą o picie:). 

4. Jak wyglądają zabawy z dziećmi?

Jeżeli chodzi o zabawy nie będę opisywała tu każdej po kolei, zbrakło by nam miejsca. Są one zawsze dostosowane do wieku dzieci, do ich temperamentów, do chęci współpracy z nami. Mamy oczywiście swój sprawdzony zestaw gier i zabaw, ale każde dziecko jest inne, a co za tym idzie, inna jest każda imprezka. Dlatego więc zdarzyć się może, że w trakcie zabawy musimy zmienić scenariusz i wprowadzić coś innego niż planowaliśmy. Kładziemy duży nacisk na aktywną zabawę z dzieciakami, w końcu to wesele i należy się trochę zmęczyć:) Dlatego właśnie bardzo dużo tańczymy z dziećmi. Są to tańce integracyjne typu: Chocolate, Moscow i wiele innych; bardzo proste układy taneczne polegające na tym, że dzieciaki patrząc na nas wykonują podobne ruchy. Nawet najmłodsze smerfy dadzą sobie z nimi radę przy odrobinie chęci. Poza zabawami i tańcami malujemy dzieciaczkom buzie, doczepiamy warkoczyki, robimy fantastyczne brokatowe tatuaże, które na ciele utrzymują się około tygodnia. 

5. Czy Państwo Młodzi powinni zakupić dla dzieci kredki, kolorowanki czy inne zabawki?

Państwo Młodzi nie są zobowiązani do zakupu jakichkolwiek akcesoriów typu kredki itp. wszystko zawsze przywozimy ze sobą. Mówiąc szczerze jeszcze nigdy nie zdarzyło mi się ich wykorzystać. 

6. Czy zapewniacie dla dzieci jakieś inne atrakcje, np. na zewnątrz sali, na świeżym powietrzu?

Wiosną, latem czy w cieplejsze jesienne dni dodatkową atrakcją są ogromne bańki mydlane, które robimy z dziećmi. Fantastyczna zabawa, zwłaszcza, jeśli Państwo Młodzi zechcą pobawić się przy tym ze swoimi najmłodszymi gośćmi, a poza tym jest to zawsze dobra okazja do kilku fajnych weselnych zdjęć. 

7. Ile zazwyczaj trwa czas pracy animatorów na weselu?

Co do czasu trwania takiej zabawy to wszystko jest uzależnione od Młodej Pary. Natomiast optymalny czas to około trzech godzin, później dzieciaki są już bardzo zmęczone. Godzinka z kolei to trochę mało... często dzieci potrzebują chwili lub nawet kilku na to, by przyzwyczaić się do nas i do nowej sytuacji. Dużo łatwiej jest nam rozpocząć zabawę z dziećmi, jeśli Państwo Młodzi wraz z orkiestrą bądź Djem głośno zaproszą wszystkie dzieci do przygotowanej sali, a także, jeśli Para Młoda odważy się wraz z nami na pierwszy taniec.

8. Czy rodzice muszą być cały czas obecni przy swoich pociechach, które są pod opieką animatorów? 

Rodzice oczywiście zawsze są mile widziani w trakcie naszych zabaw, więc jeśli dzieci są trochę młodsze albo jeśli zwyczajnie potrzebują mamy lub taty po to, by czuć się pewnie, nie mamy nic przeciwko temu. 

9. Przy jakiej liczbie dzieci warto zacząć myśleć o animatorach dla nich? Jaki jest zazwyczaj wiek dzieci? 

Co do wieku: w zasadzie od 4 lat w górę.  Co do ilości dzieci, to im więcej tym lepiej. Z dwójką nie da się popracować. Minimum 10 osób.

10. Jaki jest koszt takich usług?

Jeżeli chodzi o koszty to jest to 300 zł za godzinę plus dojazd, jeśli wesele jest poza Ostrołęką czy bliskimi okolicami.

11. Ilu animatorów jest obecnych na weselu?

Zazwyczaj jest nas dwoje.


Tak, jak wspomniałam wcześniej - usługi Fabryki marzeń poleciła mi koleżanka, zapytałam ją o to, czy dzieciakom zabawy się podobały, powiedziała, że tak, rodzice również byli zadowoleni i w salce bawili się razem z dziećmi. Na jej weselu animatorzy byli 3 godziny i podczas zapraszania gości mówiła o tym, że takie osoby na jej weselu będą, dzięki czemu rodzice mogli powiedzieć, czy będą z dziećmi. Dziękuję Ci A. za pomoc i polecenie Fabryki marzeń oraz Pani Basi, za udzielenie 'wywiadu', dzięki  odpowiedziom mógł powstać ten wpis.

______________________________________


A co jeśli nie mamy środków na zatrudnienie animatorów?
Kącik dla dzieci możemy zrobić sami! Myślę, że wystarczy stolik, kilka krzesełek, ładna, kolorowa zastawa, np. podobna do tej z bellodecor.com.pl - KLIK (jeśli chodzi o dania dla dzieci, tu bym raczej nie szalała, postawiłabym na jakieś słodycze: żelki, lizaki, maślane ciasteczka, herbatniki, babeczki, pokrojone owoce czy słodkie deserki, ewentualnie coś, co lubią zjeść dzieci a przy czym nie zrobią ogromnego bałaganu, np. frytki), napoje ze słomką, balony. Obok stolika można rozłożyć jakąś matę a na niej położyć klocki, puzzle, kartki, kolorowanki i kredki. Można pomyśleć też o śmiesznych perukach, koronach dla księżniczek itp., dzieciaki lubią się przebierać, na pewno będą zachwycone! Jeśli macie wesele w ciepłych miesiącach, możecie pomyśleć o puszczaniu baniek mydlanych, o plastikowej zjeżdżalni rozstawionej na dworze czy o trampolinie, ale tu już jest warunek - koniecznie potrzebny jest obok ktoś dorosły! Możecie też poprosić zespół o zagranie dwóch czy trzech piosenek dla dzieci, dzięki temu zapewne poczują się swobodniej, bo przecież wokół jest tyle nieznajomych twarzy. :)

*zdjęcia pochodzą z grafiki Google

Do Instagramowej rozmowy na temat wpisów na blogu, które dotyczą ślubu włączyła się Sylwia, która napisała, jak na swoim weselu zorganizowała kącik dla dzieciaków: "Ja miałam u siebie stół dla dzieci taki przy którym miały tez w trakcie wesela podawane ciepłe dania. Po 1 musi się na to zgodzić właściciel. Ja, kupiłam w Kauflandzie soczki ze słomką, słodycze itp., a sala to ustawiła na stole, do tego były ozdoby, dekoratorka postawiła lampiony i balony z helem, które można przywiązać do każdego krzesełka:) Oprócz tego co stało na stole gościnnym dla dzieci, miałam słodki stół od Cukierni i tam tez było sporo słodkości. A jeśli chodzi o zabawy, to u nas dzieciaki bawiły się głownie na dworze na trampolinach w ogródku itp nawet o 24, ale dobrym pomysłem jest rozłożenie koca na tarasie, albo na trawie i wysypanie zabawek, jakieś stoliki z kartkami i kolorowankami." - bardzo dziękuję Ci Sylwia za ten komentarz. :)

Jessica też na Instagramie dodała coś od siebie - "U nas była tylko dwójka dzieci bo nie mamy więcej w rodzinie, wiek 2-3 lat. Zrobiliśmy im mały kącik zabaw bo dla takiej ilości nie było potrzeby korzystać z pomocy animatora. Był stolik, krzesełka, kolorowanki, naklejki, klocki, maski na twarz, czapeczki itp. Dodatkowo mieli koszyk łakoci, kinder jajka, żelki... Przy takiej ilości zabaw naprawdę nie byli znudzeni."



Jestem bardzo ciekawa, co sądzicie o dzieciach na weselu?
Robiliście dla nich jakieś specjalne atrakcje, korzystaliście z usług animatorów?


Pozdrawiam, Ewelina.

___________________________________________________


AKTUALIZACJA!


Na blogu pojawiły się trzy wpisy z zawieszkami na wódkę, pierwsze to szablon kółeczek, które można przykleić np. do serwetki (te zawieszki miałam na własnym ślubie) - KLIK, szablon z okrągłymi zawieszkami ze wzorem kwiatów - KLIK oraz szablon z prostokątnymi zawieszkami również ze wzorami w kwiaty - KLIKW ślubnej kategorii wpisów, znajdziecie różne inspirujące jak i pomocne teksty np.:  wpis o winietkach, o tym, czy warto mieć je na swoim weselu, zrobiłam też dla Was szablony winietek - KLIKKLIK, wzór ankiet dla gości weselnych - KLIK, pomysł na koszyk ratunkowy SOS do łazienki, dodałam też wpis z harmonogramem ślubnych przygotowań. W kategori tej są również posty na temat załatwiania zespołu weselnego, kamerzysty, fotografa, sali weselnej - pojawiły się pytania, jakie możecie zadać tym osobom przed podpisaniem z nimi umowy, napisałam tekst na temat organizacji wieczoru panieńskiego, o wiązance ślubnej i inspiracjach na kolory przewodnie wesela, o pierwszej przedślubnej wizycie u księdza, pojawił się również protokół przedmałżeński. Na blogu nie brakuje ciekawych i pomocnych postów napisanych z perspektywy młodej żony - np. przesądy, emocje w dniu ślubu, jak ubrać się na przymiarkę sukni ślubnej, niezbędnik panny młodej i inne.

20 komentarzy:

  1. Ja już wesele mam za sobą. Przyznam, że taka opcja jest naprawdę fajna. Rodzice mogą chwile odetchnąć i pobawić się na weselu a dzieci się nie nudzą :D

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie na weselu było bardzo dużo dzieci i wybraliśmy artystów Mimello. Był klaun który zabawiał dzieci przez różne gry oraz gości. Dzieci puszczały olbrzymie bańki, kręciły talerzami i wiele innych zabaw :) Mieliśmy też pantomimę o tym jak się poznaliśmy oraz aniołki na szczudłach ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, świetnie zadbaliście o zabawę dzieciaków! :)

      Usuń
  3. Fajna opcja, jeśli kogoś na to stać. Organizacja wesela to duży koszt, więc nie na wszystko można sobie pozwolić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, dlatego napisałam, że jeśli kogoś nie stać, to mniejsze atrakcje możemy zrobić sami. :)

      Usuń
  4. u nas raczej mało będzie dzieci, z reguły wychodzi, że wesele to nie zabawa dla dzieci i większość przychodzi sama ;)

    _______________
    PorcelainDesire ♥

    OdpowiedzUsuń
  5. U nas dzieci bawiły się na weselu ze wszystkimi, chociaż rodzice sami rezygnowali z zabierania maluchów na przyjęcie :D

    OdpowiedzUsuń
  6. u mnie było mało dzieci i nawet nie pomyśleliśmy o dodatkowych atrakcjach dla nich ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja wesele również mam już za sobą ;) a animator to fajna sprawa ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. jeju nawet nie myślałam o dzieciach na ślubie ;D że one musza się mega mega nudzić, jak dorośli chleją i o hahaha, ale też nie wyobrażam sobie nie zaprosić dzieciaków przecież musza być :D mimo że w mojej rodzinie nie ma dzieci, ale może jak się będe hajtać to jakieś już będą :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niektórzy też uważają, że dzieci mają swoich rodziców, więc niech oni się nimi martwią i zapewniają zabawę na weselu... :D

      Usuń
  9. Taki kącik dla dzieci to świetne rozwiązanie. Rodzice mogą się swobodnie bawić bez obaw o swojej pociechy!

    OdpowiedzUsuń
  10. To jest genialna opcja w kwestii maluchów ;) Pamiętam jak chodziłam na wesela z rodzicami będac maluchem i zawsze znajdowałam kompanów do zabawy ;D a teraz coraz częściej słyszy się o animatorach dla dzieci ;D Ekstra sprawa , rodzice bawią się bez strachu o swoje sczęścia ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, to świetna sprawa, która kiedyś nie była tak popularna. :)

      Usuń
  11. Bardzo interesujący blog. Na pewno będę regularnie odwiedziała :)
    Pozdrawiam serdecznie - http://oliwia-mrozowicz.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Cudowny blog ! *.*
    Jeśli interesują Cię zakupy to zapraszam na mojego bloga
    https://intesklep.blogspot.com/
    znajdziesz tam opinie o różnych sklepach, które przetestowałam :)
    Pozdrawiam <3

    OdpowiedzUsuń
  13. Lepiej zrobić własne atrakcje. Nie dość, że za darmo to, możemy zrobić to co dane dzieci lubią.

    OdpowiedzUsuń
  14. Super blog, bardzo pomocny!
    PS. Dziękuję za winietki! :)
    Paulyna

    OdpowiedzUsuń
  15. U nas pan robił zwierzątka z baloników. Dzieci zachwycone

    OdpowiedzUsuń
  16. Organizuję wesele, a wśród zaproszonych gości będzie wielu rodziców. Myślimy z narzeczonym o tym, żeby zorganizować jakieś atrakcje dla dzieci, żeby nie nudziły się podczas uroczystości. Dziękuję za poradę, z pewnością przydadzą nam się te informacje :)

    OdpowiedzUsuń