7/16/2015

Poradnik ślubny - Co dać w prezencie Młodej Parze zamiast kwiatów?

Coraz częściej na zaproszeniach ślubnych spotyka się wierszyki mówiące o tym, aby zamiast kwiatów przynosić książki, wino, kupony Lotto... Pomysłów jest sporo. I tu nie chodzi o to, że bukiet kwiatów jest zły, nie, kwiaty są piękne, ale niestety nie są trwałe. Czasami na sali weselnej może być problem z przechowaniem ich, dodatkowo już po dwóch dniach raczej nadają się do wyrzucenia, więc żadna z tego pamiątka. Także co przynieść zamiast kwiatów? Dziś postaram się podpowiedzieć Wam kilka pomysłów.


1. Butelka wina
Butelka wina w prezencie ślubnym to chyba tradycja. Jeśli wiemy, że Państwo Młodzi akurat tego typu trunek lubią, to na pewno jest to dobry wybór. Fajnie jest jednak wiedzieć, jakie wino preferują Młodzi. Jeśli chodzi o nas, na pewno nie przeszłoby wino wytrawne... Pijemy tylko półsłodkie, czasem słodkie, więc warto znać gust obdarowywanych. Zastanawialiśmy się nad tym, czy napisać w zaproszeniach, że prosimy o wino, jednak po przemyśleniu stwierdziliśmy, że na kolejne butelki wina nie mamy miejsca, całą szafkę za szkłem w regale mamy z alkoholem, wiec więcej się już nie zmieści. Ale jeśli Młoda Para dała do zrozumienia, że chce zamiast kwiatów wino, to na pewno będzie to dla nich miłym prezentem na wspólne, małżeńskie wieczory. :)



2. Czekoladki
Czekoladki, bombonierki, pralinki... kto tego nie lubi? Jeśli ślub nie jest w okresie, kiedy na dworze są ponad 30 stopniowe upały, taki prezent na pewno się sprawdzi. W sieci dostępnych jest wiele rodzajów czekoladek dla nowożeńców, może to być np. drewniany kuferek z szufladkami, w których znajdują się czekoladki albo czekoladowy zestaw narzędzi kuchennych czy porcelanowa etażerka z ręcznie robionymi pralinkami. Takie czekoladki możecie dostać w sklepie Chocolissimo


3. Książki / filmy / muzyka
W naszych zaproszeniach ślubnych prosiliśmy o to, aby zamiast kwiatów goście przynieśli książki z dedykacją. Na pytania: "jakie książki chcecie dostać?" zawsze odpowiadałam, że na pewno przydadzą nam się książki o związkach, o małżeństwie, na pewno nie pogardzimy książką kucharską czy poradnikiem na temat ciąży, rozwoju dziecka - to na przyszłość. 
Podarowanie Państwu Młodym ciekawego filmu, komedii romantycznej czy płyty z muzyką na romantyczne wieczory na pewno sprawi im przyjemność.


4. Wyprawka dla dziecka
Kupowanie drobnostek dla dziecka, jeśli oczywiście Młoda Para się go spodziewa jest na prawdę fajnym pomysłem, pod warunkiem, że chęć dostania takich prezentów została zamieszczona w zaproszeniach.


5. Drzewa / krzewy na działkę / kwiaty doniczkowe
Jeśli Państwo Młodzi budują swój dom, chcą zadbać o ogród, to zakupienie dla nich drzewa bądź krzewu będzie na prawdę wspaniałym pomysłem, gdyż będzie to pamiątka na długie lata, o ile w ogóle wyrażają chęć na tego typu prezenty. Problem pojawia się wtedy, jeśli drzewko czy krzew musimy przewieść spod Kościoła na salę weselną, dlatego tego typu prezent najlepiej jest dać po weselu. :) A co do kwiatów doniczkowych, na pewno wolałabym kwiat w doniczce niż ten cięty. Również może być problem z przewiezieniem go, ale na pewno będzie to mniej kłopotliwe niż przewiezienie drzewka. :P



6. Kupony Lotto / zdrapki
W naszych zaproszeniach napisaliśmy, że prosimy albo o książki z dedykacją, albo o kupony Lotto. Wydaje mi się, że podarowanie komuś skreślonego kuponu Lotto to na prawdę super sprawa, a może akurat komuś się poszczęści w pieniądzach, bo w miłości szczęście już ma? :) My praktycznie za każdym razem dajemy Państwu Młodym kupon Lotto, kosztuje niewiele a może komuś przynieść dużą wygraną. 


7. Wyprawka do domów dziecka / karma do schronisk
Tego typu prezenty są rzadko spotykane, przynajmniej w moim gronie, na żadnym z wesel z czymś takim się nie spotkałam, chociaż fakt faktem, pomysł jest na prawdę ciekawy. Wydaje mi się, że prośba o tego typu prezenty sprawdzi się na dużych weselach, wtedy istnieje prawdopodobieństwo, że więcej osób przyniesie zabawki / artykuły szkolne dla dzieciaków czy karmy do schronisk dla psów, bo przecież bez sensu jest tam jechać z jedną torbą karmy.. Warto jednak przed napisaniem tego typu prośby w zaproszeniach dopytać się w najbliższym domu dziecka, czy takie prezenty przyjmą, bo czasem jest z tym problem.

8. Maskotki
Kiedyś częściej spotykałam się z prezentami w postaci maskotek, teraz widuję je na prawdę bardzo rzadko. Wydaje mi się, że główną maskotką, którą daje się w prezencie ślubnym jest bocian, symbolizować ma liczne potomstwo, tak? :)


9. Gry planszowe / puzzle
Ten pomysł również bardzo mi się podoba! Nawet nie pomyślałam, aby coś takiego dodać w zaproszeniach, dopiero przy pisaniu tego postu, taka forma prezentu mi się przypomniała. Ja nie pogardziłabym fajną grą na wspólne wieczory, mogą to być scrabble czy jakaś gra przygodowa, albo typowa dla par - na pewno się przyda. :)



10. Kubki / filiżanki / pościel / ręczniki
Czyli sprawy dość tradycyjne. Czy nie miło byłoby dostać zestaw dwóch filiżanek bądź kubeczków z ładnym napisem? Ja byłabym zadowolona. Co do pościeli, kiedyś tego typu prezenty były bardzo często spotykane, teraz mniej, jednak ja z pościeli byłabym zadowolona, bo to się zawsze przydaje (o ile wiemy, jaki rozmiar pościeli mają Państwo Młodzi). Może porządna pościel z kory czy z satyny kosztuje więcej niż bukiet kwiatów, to na pewno dużo bardziej się przyda niż kwiaty, które potem wyrzucimy. Jeśli chodzi o ręczniki, to na Allegro można spotkać takie, na których wyhaftowane są napisy "Mąż, Żona", również się przyda i na pewno Młodzi będą zadowoleni.


Wszystkie zdjęcia są z grafiki google. :)

Który z prezentów podoba Wam się najbardziej?
Co Wy dostaliście w prezentach ślubnych? :)

                                                       ______________________________________________________________
  
                                                           Zapraszam na FACEBOOK BLOGLOVIN | INSTAGRAM ALLEGRO



13 komentarzy:

  1. Pomysły jak najbardziej fajne :-) my zazyczylismy sobie kupony lotto (to było 7 lat temu, właśnie zbliża się rocznica :-) ) a tak to sami dawalismy właśnie wino, książki, lotto i raz zdarzyła się gra planszowa na bardzo dobrych znajomych, z którymi nie raz graliśmy w jakieś przygodowki :-) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skoro zbliża się rocznica, to życzę wszystkiego najlepszego. :)

      Usuń
  2. Najlepsze kupony, książki i wino ;) chociaż, tak jak mówisz, jak ktoś wyprawia duże wesele to karma czy art szkolne to super sprawa!

    OdpowiedzUsuń
  3. Moja siostra poprosili o zeszyty i długopisy, dla dzieciaków z wioski dziecięcej ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. pomysły ekstra ;D ja też jestem przeciwniczką kwiatów na ślubie. Kwiaty uschną i pójdą do kosza, a jak widać lista jest naprawdę niezła, co można poprosić w zamian. Podoba mi się pomysł ze zdrapkami ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że moje pomysły Ci się podobają. :D Przy zdrapkach jest sporo zabawy i tej ciekawości, cy coś wygram. :)

      Usuń
  5. Ja zamiast kwiatów chciałam książki lub winko :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Myślałam o zabawkach, przyborach szkolnych dla domu dziecka właśnie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wino to najpopularniejszy prezent ;) no i oczywiscie ucieszylabym sie z kuponu :D pozdrawiam, zapraszam ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. my wymysliliśmy kupony Lotto :) wygraliśmy ok 80 zł :D dostaliśmy też dużo butelek wina. Kwiaty padły zaraz po weselu :( a dzisiaj akurat nasza pierwsza rocznica :)

    na H&M online mają mega wyprzedaże więc spodnie można kupić już nawet za 20 zł, teraz niestety już większość wykupiona ale jeszcze warto zaglądnąć :)

    OdpowiedzUsuń
  9. ja chcę koniecznie książki, ale konkretne więc nie wiem czy wypadałoby podać tytuły jakie mnie intersują, chyba to niezbyt grzeczne :PP
    wina nie pijemy więc to zdecydowanie odpada, natomiast kupony lotto faktycznie mogą przynieść komuś fajne pieniążki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno kiedy goście przeczytają wzmiankę o książkach, to zapytają Was, jakie książki chcecie, wtedy coś zasugerujesz. :) Osobiście listy bym nie zrobiła.

      Usuń