7/20/2015

Poradnik ślubny - pytania, które warto zadać właścicielowi/menegerowi sali weselnej przed podpisaniem umowy

Nasz ślub zbliża się w coraz szybszym tempie.. Zostało już tylko 5 dni! Coraz więcej spraw mamy do załatwiania, wczoraj skończyliśmy szyć pokrowce na salę weselną, dziś mieliśmy ostatnie spotkanie z księdzem, jutro odbieram suknię ślubną, na dniach próby w Kościele i w sobotę ten najważniejszy dzień.. Oby tylko pogoda nam sprzyjała, modlę się o to, na prawdę! 
Mam w planach jeszcze dwa bądź trzy posty ślubne, ale nie wiem, czy wyrobię się z nimi przed sobotą, bo mam na prawdę sporo na głowie. Dodam, że mam jeszcze zdjęcia do postu ze stylizacją i też czekają one na opublikowanie już kilka tygodni. Ufff.. niedługo tą całą bieganinę będę już mieć za sobą..


W dzisiejszym poście zamieszczę pytania, które warto zadać właścicielowi / managerowi sali weselnej podczas chęci jej rezerwacji. Na blogu opublikowałam już dwa tego typu wpisy:

PYTANIA, KTÓRE WARTO ZADAĆ FOTOGRAFOWI


Wybór idealnej sali weselnej nie jest prostą sprawą. Sala dodaje uroku uroczystości, goście z pewnością będą komentować jej wygląd. Bardzo ważną sprawą przy wyborze sali jest jej funkcjonalność. Najważniejszą sprawą przy wyborze sali weselnej jest określenie liczby gości, wiele sal posiada swój 'limit', robią wesela np. od 200 osób w gorę.. Dlatego warto najpierw określić liczbę osób i przede wszystkim budżet, jakim dysponujemy. Ceny na salach są bardzo różne, od 120 do ponad 300 zł. Warto jednak pamiętać, że tańsze nie zawsze oznacza gorsze. Często sale w okolicach większych miast mają warunki niż te 'miastowe'. Co jest jeszcze ważne w wyborze sali? Według mnie to, aby była wydzielona część do tańca. Byłam na kilku weselach, gdzie w ogół parkietu były ustawione stoliki a na środku było miejsce do tańca, nie podoba mi się coś takiego, nie było wygodne. 

Pytania, które poniżej zamieściłam, udało mi się znaleźć w internecie.


1. Jaki jest koszt menu od osoby?
2. Jaka jest wysokość zaliczki? Czy jest ona bezzwrotna?
3. Kiedy następuje całkowite rozliczenie kosztów wesela? Przed czy po przyjęciu?
4. Czy pokój dla nowożeńców jest w cenie?
5. Co ceną za wyżywienie osób obsługujących wesele: DJ'a, orkiestry, fotografa, kamerzysty itd.? Jaka jest cena za te osoby w stosunku do ceny gości?
6. Ile płacimy za dzieci?
7. Czy wystrój sali i stolików jest w cenie? Czy dodatkowe zmiany są odpłatne?
8. Czy w umowie jest ograniczenie co do minimalnej ilości gości w sali, przykładowo minimum 50 osób?
9. Co, jeśli znaczna część gości nie zjawi się na przyjęciu? Czy płacimy za „puste krzesła”?
10. Kto ponosi koszty ewentualnych zniszczeń czy szkód – potłuczonej zastawy, zniszczonych sprzętów?
11. Jaka jest cena zakwaterowania gości weselnych?
12. Czy obowiązuje opłata za otwarcie butelek z alkoholem, czyli tzw. „korkowe”?
13. Czy lokal zapewnia tort?
14. Czy lokal zapewnia ciasta?
15. Czy serwowane kawy, herbaty są w cenie przyjęcia?
16. Czy lokal pobiera dodatkowe opłaty za „zajęcie się” dostarczonymi przez nas dodatkowymi ciastami, sokami, owocami itp.?
17. Czy lokal zapewnia dodatkowe płatne/bezpłatne atrakcje?
18. Czy państwo młodzi mogą wprowadzać na terenie obiektu dodatkowe atrakcje? Na przykład fotobudkę czy pokaz barmanów. Warto dopytać też o sztuczne ognie, fajerwerki lub lampiony szczęścia, gdyż często ze względów bezpieczeństwa takie zabawy są zabronione.
19. Jaki jest koszt atrakcji typu wiejski stół, czekoladowa fontanna itp.?
20. Czy w przypadku rezygnacji z wesela po podpisaniu umowy zleceniodawca ma obowiązek pokryć część z wyliczonych kosztów wesela?

Logistyka:

21. Jaka ilość osób zmieści się w sali?
22. Ilu kelnerów obsługuje przyjęcie? Czy można ewentualnie zwiększyć liczbę kelnerów?
23. Na jaką liczbę gości przypada jeden kelner?
24. Do której trwa przyjęcie? Czy wesele można przedłużyć?
25. Do której pracuje obsługa?
26. Czy manager jest obecny w trakcie wesela? Czy pomaga, nadzoruje przebieg przyjęcia?
27. Do kiedy należy podać ostateczne rozmieszczenie gości przy stołach?
28. Czy w sali jest klimatyzacja?
29. Gdzie znajdują się toalety? Kto pilnuje zaopatrzenia toalet w środki czystości podczas wesela?
30. Gdzie znajduje się kuchnia?
31. Gdzie będzie przechowywany alkohol? Czy to pomieszczenie jest zamykane na klucz?
32. Czy jest wydzielone miejsce dla palaczy?
33. Czy jest balkon/patio?
34. Czy kawa/herbata/ciasta znajdują się w specjalnie wydzielonym miejscu? Jeśli tak, to gdzie?
35. Czy w lokalu znajduje się sejf, z którego można skorzystać w trakcie przyjęcia?
36. Czy w tym samym obiekcie odbywają się tez inne przyjęcia weselne? Czy nie kolidują ze sobą?
37. Jak duży jest parking? Czy jest bezpłatny?
38. Czy lokal zapewnia miejsce zabaw dla dzieci?
39. Co z jedzeniem, które nie zostanie skonsumowane? Czy państwo młodzi otrzymują je po przyjęciu? Jeżeli tak, to czy należy mieć uprzednio przygotowane własne pojemniki?
40. Czy obsługa roznosi alkohol?
41. Gdzie znajduje się miejsca dla DJ'a lub orkiestry?
42. Jak wygląda kwestia nagłośnienia, oświetlenia? Czy sala oferuje profesjonalny sprzęt, czy należy zorganizować go we własnym zakresie?
43. Czy podczas tańców puszczany jest dym?
44. Co z zasilaniem? Czy jest dodatkowe źródło energii w razie awarii technicznej?
45. Czy kuchnia posiada propozycję menu dla wegetarian?
46. Kiedy należy dostarczyć alkohol?

Estetyka sali 

47. Jakiego rodzaju są stoły: okrągłe czy prostokątne?
48. Jak ustawione będą stoły?
49. Jak wygląda nakrycie stołów?
50. Co z ozdobami takimi jak: winietki, podziękowania dla gości itp.? Czy obsługa hotelu rozłoży tego typu ozdoby przed przyjęciem?
51. Czy lokal zapewnia kwiaty? Jakiego rodzaju: sztuczne czy żywe? Czy florystka może rozłożyć ozdoby kwiatowe w dniu przyjęcia?
52. Czy przed wejściem do sali można ustawić informacje dotyczące menu lub ustawienia stołów?
O co należy pytać, gdy nasi goście nocują w miejscu przyjęcia:
53. W jakich godzinach trwa doba hotelowa?
54. Iluosobowe są pokoje?
55. Jak daleko pokoje znajdują się od sali?
56. Czy lokal dysponuje łóżeczkami dla dzieci?
57. Czy w pokojach istnieje możliwość zorganizowania tzw. dostawki?
58. Jak obsługiwane są pokoje: na klucz czy na kartę?
59. Ile kluczy/kart przewidzianych jest na pokój?
60. O której rozpoczyna się śniadanie?

Mam nadzieję, że te pytania pomogą Wam w zarezerwowaniu sali weselnej i znajdziecie tą wymarzoną. Tego Wam życzę :)

___________________________________________________


AKTUALIZACJA!


Na blogu pojawiły się trzy wpisy z zawieszkami na wódkę, pierwsze to szablon kółeczek, które można przykleić np. do serwetki (te zawieszki miałam na własnym ślubie) - KLIK, szablon z okrągłymi zawieszkami ze wzorem kwiatów - KLIK oraz szablon z prostokątnymi zawieszkami również ze wzorami w kwiaty - KLIKW ślubnej kategorii wpisów, znajdziecie różne inspirujące jak i pomocne teksty np.:  wpis o winietkach, o tym, czy warto mieć je na swoim weselu, zrobiłam też dla Was szablony winietek - KLIKKLIK, wzór ankiet dla gości weselnych - KLIK, pomysł na koszyk ratunkowy SOS do łazienki, dodałam też wpis z harmonogramem ślubnych przygotowań. W kategori tej są również posty na temat załatwiania zespołu weselnego, kamerzysty, fotografa, sali weselnej - pojawiły się pytania, jakie możecie zadać tym osobom przed podpisaniem z nimi umowy, napisałam tekst na temat organizacji wieczoru panieńskiego, o wiązance ślubnej i inspiracjach na kolory przewodnie wesela, o pierwszej przedślubnej wizycie u księdza, pojawił się również protokół przedmałżeński. Na blogu nie brakuje ciekawych i pomocnych postów napisanych z perspektywy młodej żony - np. przesądy, emocje w dniu ślubu, jak ubrać się na przymiarkę sukni ślubnej, niezbędnik panny młodej i inne.




Pozdrawiam, Ewelina.


 Zapraszam na FACEBOOK BLOGLOVIN INSTAGRAM | ALLEGRO

19 komentarzy:

  1. No to wszystkiego dobrego kochana :*.
    marysia-k

    OdpowiedzUsuń
  2. Pamiętaj, że to ma być Wasz dzień:). Nie daj się nikomu zdenerwować:).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, pamiętam, ale nerwy są raczej nieuniknione i nie chodzi o zdenerwowanie przez kogoś, tylko po prostu zwykły stres w tak ważnym dniu :)

      Usuń
  3. Moje wesele obyło się w sali weselnej, którą można wynająć, ale trzeba we własnym wynająć kucharkę i obsługę. I nie żałuję, jedzenie było pyszne, kucharka zrobiła takie meni jak chcieliśmy. Było trochę pracy przy aranżacji sali, ale mogła każdy szczegół dopracować sama i być dumna z moje pracy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najważniejsze, że jesteście zadowoleni. Nam menu też pasuje, wiemy, że nasza sala ma dobre dania. :)

      Usuń
    2. u mnie było tak samo :) w przygotowanie sali włożyliśmy dużo pracy, ale wyszło tak jak chcieliśmy no i o wiele mniej nas to kosztowało :) kucharka i obsługa spisaly się na medal, jedzenie było przepyszne :) wszyscy goście do tej pory je wspominają :)
      już tylko 3 dni Wam zostaly ^^

      Usuń
    3. Uważam, że też wkładam dużo pracy w organizację, chociaż mamy kucharki na sali weselnej. :-) Mam nadzieję, że u nas też będzie dobrze. Jedzenie wszystkim smakuje, wiem, bo nie raz byłam na tej sali.


      Dokładnie, 3 dni, aaaaaaaaa!!!

      Usuń
  4. nasza sala pod względem wystroju jest po prostu idealna, styl shabby shic - uwielbiam :))
    właścicielka jest bardzo kompetentną osobą więc póki co jestem spokojna :)
    u nas jest ten problem, że nie mam załatwione nic prócz sali i dlatego w II poł. sierpnia będziemy chcieli się wziąść za to już na 100 % :)
    Mam nadzieję, że u Was będzie tak jak sobie tego wymarzyliście :) tylko bez stresu ! To ma być Wasz najpiękniejszy dzień a nie nerwówka ;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oooo, to piękny styl, taki romantyczny. :)
      Mam nadzieję, że tak będzie. :):)

      Usuń
  5. Jak będę brała ślub na pewno wrócę do Twoich postów! Trzymam kciuki za pogodę w sobotę. :)

    http://donttalk-act.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapraszam! I dziękuję za kciuki, przydadzą się :)

      Usuń
  6. Juz niedlugo najwaniejszy dzien w Twoim zyciu!! ;) duuuzo szczescia ; *

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie najważniejszy - jeden z najważniejszych. ;) Dziękuję! :*:*

      Usuń
  7. Duzo szczescia na nowej drodze zycia! Poza tym, jestem pod wrazeniem jak zmienilas sie zewnetrznie (wlosy, brwi itd.) na plus oczywiście! :)
    Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękujemy :-) Co do zmian, cieszę się, że pozytywnie je odbierasz, myślę, że wynikają one po prostu z tego, że człowiek dojrzewa i zauważa pewne niedoskonałości, to takie uczenie się na błędach. Chociaż nadal nie uważam, że teraz wyglądam jakoś szczególnie lepiej, chociaż włosy na pewno odjęły mi lat i wszyscy mówią, że teraz jest lepiej.

      Usuń
    2. Dziękuję i również serdecznie Cię pozdrawiam :-):-)

      Usuń
  8. Ojeeej ile pytań! W sumie na większość znam odpowiedź jeśli chodzi o naszą salę :D Aczkolwiek w większości mamy pełną dowolność wyboru, typu gdzie ma stać DJ, do której trwa wesele itp. ;) Rozbawiło mnie pytanie 35, bo przeczytałam "syf" zajmiast "sejf" :D A tak z ciekawości, co u Was jest w cenie sali? Wiem, że u niektórych torty, alkohole itp. są w cenie, u mnie w całej okolicy nigdzie tak nie ma :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana, Ty to masz pomysły! :-D To samo było z instagramem, też coś wymyśliłaś, haha :-):-) W cenie mamy tort, ciasta i napoje. Kupujemy sami alkohol i płacimy za wiejski kącik :-)

      Usuń