7/22/2015

Poradnik ślubny - wiązanka ślubna | bukiet - inspiracje

Wiązanka ślubna, to chyba najważniejszy bukiet kwiatów, który ma okazję trzymać w dłoniach kobieta. :) Dzięki kwiatom uroczystość zaślubin nabiera szczególnego charakteru. Warto zauważyć, że wiązanki ślubne były znane już w starożytnym Rzymie, gdzie Panna Młoda niosła bukiet kłosów lub żyta aby zapewnić dobrobyt w domu. Wiązanka powinna pasować do stylu wesela, do sukni ślubnej oraz do osobowości Panny Młodej. Podobno wiązanki ślubnej pod żadnym pozorem nie powinna przygotowywać dla siebie Panna Młoda, po ślubie wiązankę należy spalić, bo zasuszenie jej, spowoduje, że uschnie też miłość - czy wierzyć w te przesądy? Ja suszę wszystkie kwiaty, które dostaje od Narzeczonego i jakoś jesteśmy ze sobą, już 6 i pół roku. :)



Wybór wiązanki z pozoru wydaje się być bardzo łatwą sprawą, ale uwierzcie mi, to nie jest takie proste! Sama też nie sprecyzowałam dokładnie, tak na 100% tego, czego chcę a ślub za 3 dni!! Pokazałam szwagierce zdjęcia dwóch wiązanek, które mi się podobają, ufam, że wykona mi moją wiązankę jak najlepiej i będzie mi się podobać. Także szukaniem idealnej wiązanki warto zająć się wcześniej.

Tak, jak wspomniałam wcześniej, wiązanka ślubna powinna pasować do sukni ślubnej, jeśli suknia jest bogato zdobiona, wypada wybrać skromną wiązankę, np. pojedyncza cantedeskia czy klasyczny bukiet róż. Do delikatnej, zwiewnej sukni na pewno sprawdzi się bukiet polnych kwiatów czy gipsówka. Klasyczna, biała suknia o kroju litery A, będzie wyglądała idealnie z każdym bukietem i z każdym kolorem.

Warto również przy wyborze wiązanki zwrócić uwagę na figurę PM, jeśli jest niska i drobna, nie zaleca się dużych bukietów. Paniom, którym zależy na wyszczupleniu swojej figury, poleca się bukiety w formie stożka bądź zwisające.

Na początku postu wspomniałam o przesądach, może coś w tym jest? Podobno pod żadnym pozorem w wiązance nie mogą się znaleźć kalie i hortensje. Kolejną ważną sprawą przy wyborze wiązanki jest to, aby sprawdzić, czy wybrane przez nas kwiaty nie brudzą i czy ich zapach nie będzie nam przeszkadzał. 


"Kwiaty stanowiły ważny atrybut ceremonii ślubnej już w antycznym Rzymie. Podczas składania przysięgi małżeńskiej państwa młodych spowijały kwiatowe girlandy. Z kolei w elżbietańskiej Anglii znany był zwyczaj przekazywania, panu młodemu przez kobiety z otoczenia panny młodej, gałązek rozmarynu. Miały one zapewnić parze dozgonną wierność. W czasach wiktoriańskich do wiązanki ślubnej, oprócz wspomnianego już rozmarynu, wplatano także mirt (symbolizujący miłość) oraz kwiaty pomarańczy (symbol niewinności). Również na Wyspach Brytyjskich znany było obyczaj sadzenia w ogrodzie – wyjętego z bukietu po zakończonej uroczystości – rozmarynu. Młode małżeństwo uprawiało go z myślą o ślubie swojej córki. W Czechach do dziś przetrwał zwyczaj plecenia dla panny młodej rozmarynowego wianka. Z kolei w Szwecji istnieje przesąd, iż w wiązance ślubnej muszą znaleźć się wonne zioła, które odgonią od zakochanych złe moce.

W wielu krajach Europy Zachodniej panny młode nadal praktykują XIV - wieczny zwyczaj rzucania za siebie ślubnej wiązanki. Ta z panien, która ją złapie pierwsza wyjdzie za mąż. Wedle równie starego przesądu niezwykle ważne znaczenie dla małżeńskiego szczęścia ma fakt, kto przygotowuje wiązankę ślubną. Pod żadnym pozorem nie powinna przygotowywać jej dla siebie sama panna młoda. Inny przesąd mówi, że wiązankę należy spalić zaraz po ślubie. W żadnym wypadku nie wolno jej suszyć i przechowywać, gdyż zabieg ten może spowodować, że „uschnie” również miłość, która łączy młodych małżonków.

Większość kwiatów posiada konkretne znaczenie. Mowę kwiatów, jako pierwsi, poznali starożytni Grecy. Jednak znacznie później, bo w XIX wieku w Anglii, powstał specjalny podręcznik, dzięki któremu zakochani i jednocześnie znawcy botaniki porozumiewali się wykorzystując znaczenie poszczególnych roślin. 

Znaczenie kwiatów:

Bez - Szczęście
Cyklamen - Bogactwo 
Goździk- Odwaga
Hiacynt - Smutek
Konwalia - Zgoda
Lilia - Niewinność
Anturium - Egoizm
Tulipan - Radość
Narcyz - Zazdrość
   
Róża, jako kwiat miłości, wymaga osobnego objaśnienia. Już od końca średniowiecza za jej pośrednictwem ludzie wyrażali swoje uczucia." - Źródło (zapraszam na tą stronę, znajdziecie tu informacje np. o tym, w jak nazywają się kwiaty, które możecie znaleźć w wybranym przez Was kolorze) Polecam też zajrzeć na stronę, również znajdziecie tu sporo inspiracji na bukiet.


Jak wyglądała bądź jak miałaby wyglądać Wasza wymarzona wiązanka ślubna?
Myślę, że swoją na pewno Wam pokażę po ślubie. :)

Życzę Wam dobrej nocki, dziś cały dzień sprzątałam mieszkanie, jutro wybieram się na ślubny manicure.
Dodam, że suknię już mam w domu, u rodziców!

Post napisałam na szybko, bo jestem już bardzo zmęczona, mam jednak nadzieję, że Wam odpowiada. :) 
Niestety nie mam czasu poświęcać się zbyt bardzo na pisanie postów, a chcę, aby cały czas te o tematyce ślubnej się pojawiały. 

Dobranoc!

___________________________________________________


AKTUALIZACJA!


Na blogu pojawiły się trzy wpisy z zawieszkami na wódkę, pierwsze to szablon kółeczek, które można przykleić np. do serwetki (te zawieszki miałam na własnym ślubie) - KLIK, szablon z okrągłymi zawieszkami ze wzorem kwiatów - KLIK oraz szablon z prostokątnymi zawieszkami również ze wzorami w kwiaty - KLIKW ślubnej kategorii wpisów, znajdziecie różne inspirujące jak i pomocne teksty np.:  wpis o winietkach, o tym, czy warto mieć je na swoim weselu, zrobiłam też dla Was szablony winietek - KLIKKLIK, wzór ankiet dla gości weselnych - KLIK, pomysł na koszyk ratunkowy SOS do łazienki, dodałam też wpis z harmonogramem ślubnych przygotowań. W kategori tej są również posty na temat załatwiania zespołu weselnego, kamerzysty, fotografa, sali weselnej - pojawiły się pytania, jakie możecie zadać tym osobom przed podpisaniem z nimi umowy, napisałam tekst na temat organizacji wieczoru panieńskiego, o wiązance ślubnej i inspiracjach na kolory przewodnie wesela, o pierwszej przedślubnej wizycie u księdza, pojawił się również protokół przedmałżeński. Na blogu nie brakuje ciekawych i pomocnych postów napisanych z perspektywy młodej żony - np. przesądy, emocje w dniu ślubu, jak ubrać się na przymiarkę sukni ślubnej, niezbędnik panny młodej i inne.


Pozdrawiam, Ewelina.


 Zapraszam na FACEBOOK BLOGLOVIN INSTAGRAM | ALLEGRO

2 komentarze:

  1. Mi marzą się konwalie, ale wątpię, że będą dostępne we wrześniu... :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Na ślubie kazdy detal jest wazny! Czekam na piekna fotorelacje, oczywiscie w granicach rozsadku i prywatnosci :) pozdrawiam, zapraszam ;)

    OdpowiedzUsuń