9/13/2014

Poradnik ślubny - pytania, które warto zadać fotografowi weselnemu.

Cześć! Dziś zapraszam Was na drugi post z serii "poradnik ślubny". Tym razem przedstawię Wam pytania, które ułatwią nam znalezienie tego idealnego fotografa. Spotkałam się z kilkoma osobami, które zamiast zapłacić za usługę fotografowi wolą kupić swoją lustrzankę, dać ją komuś aby robić zdjęcia. Opcja niby fajna (jeśli ktoś ma pojęcie o robieniu zdjęć), bo mamy swój aparat ale według mnie fotograf zrobi lepsze zdjęcia (chociaż nie każdy ;)), ponieważ posiada np. lampy, które ułatwią robienie zdjęć w ciemnym Kościele (a np. nasz taki właśnie jest, pełno obrazów na ścianach, wszystko stwarza dość ciemny klimat). Ja jednak wolę oddać fotorelację naszego ślubu w ręce doświadczonego fotografa, który wykona na prawdę dobrą robotę. Nad fotografem się długo nie zastanawialiśmy, wysłałam do kilku maile, jednak od razu zainteresowała mnie oferta jednego z nich, poza tym został nam polecony. Za usługę płacimy 1200 zł i w pakiecie otrzymujemy co najmniej 500 zdjęć na płycie, 40 zdjęć wywołanych + zdjęcia w plenerze w innym dniu.


Poniżej pytania (udało mi się znaleźć je na kilku forach), które warto zadać fotografowi: 
  1. Jakie jest doświadczenie fotografa?
  2. Jakie "pakiety" oferuje, ile kosztują i co jest w nie wliczone?
  3. Czy fotograf posiada licencje na wykonywanie zdjęć w Kościele?
  4. Ilu fotografów wykonuje zdjęcia?
  5. Jaki jest maksymalny czas pracy fotografa?
  6. Ile kosztuje dodatkowa godzina pracy fotografa?
  7. Czy należy zapewnić nocleg fotografowi, jeśli pochodzi z innego miasta?
  8. Co w przypadku nagłej choroby fotografa?
  9. Czy do ceny swoich usług dolicza koszty dojazdu? Jeśli tak, to ile one wynoszą?
  10. Jakiego używa sprzętu?
  11. W jakiej postaci otrzymamy zdjęcia (CD, wywołane, w jakim formacie, na jakim papierze?)?
  12. Czy otrzymamy wszystkie zdjęcia?
  13. Ile zdjęć znajdzie się na płycie, ile zostanie wywołanych?
  14. Kto wybiera zdjęcia do wywołania?
  15. Ile zdjęć jest poddanych obróbce?
  16. Czy album jest wliczony w cenę? Kto wybiera zdjęcia, które się w nim znajdą i ich układ?
  17. Jakie zdjęcia zostaną wykonane? Czy fotografuje każdego gościa?
  18. Jaki jest koszt odbitek, jeśli chcemy wywołać więcej zdjęć?
  19. Jak długo trzeba czekać na zdjęcia?
  20. Gdzie odbywa się plener, w ilu miejscach? Ile trwa? Koszty dojazdu na plener?
  21. Kiedy zostaną zrobione zdjęcia plenerowe? Kiedy zostanie ustalony termin?
Oczywiście warto obejrzeć zdjęcia, które wykonał fotograf kilku parom, najlepiej takie, które były robione w ciemnym Kościele lub w ciężkiej do robienia zdjęć sali.

Jakie macie doświadczenia z fotografami? Jak sprawdzili się na Waszym ślubie?
Jakie posty macie ochotę przeczytać z tej serii?

___________________________________________________


AKTUALIZACJA!


Na blogu pojawiły się trzy wpisy z zawieszkami na wódkę, pierwsze to szablon kółeczek, które można przykleić np. do serwetki (te zawieszki miałam na własnym ślubie) - KLIK, szablon z okrągłymi zawieszkami ze wzorem kwiatów - KLIK oraz szablon z prostokątnymi zawieszkami również ze wzorami w kwiaty - KLIKW ślubnej kategorii wpisów, znajdziecie różne inspirujące jak i pomocne teksty np.:  wpis o winietkach, o tym, czy warto mieć je na swoim weselu, zrobiłam też dla Was szablony winietek - KLIKKLIK, wzór ankiet dla gości weselnych - KLIK, pomysł na koszyk ratunkowy SOS do łazienki, dodałam też wpis z harmonogramem ślubnych przygotowań. W kategori tej są również posty na temat załatwiania zespołu weselnego, kamerzysty, fotografa, sali weselnej - pojawiły się pytania, jakie możecie zadać tym osobom przed podpisaniem z nimi umowy, napisałam tekst na temat organizacji wieczoru panieńskiego, o wiązance ślubnej i inspiracjach na kolory przewodnie wesela, o pierwszej przedślubnej wizycie u księdza, pojawił się również protokół przedmałżeński. Na blogu nie brakuje ciekawych i pomocnych postów napisanych z perspektywy młodej żony - np. przesądy, emocje w dniu ślubu, jak ubrać się na przymiarkę sukni ślubnej, niezbędnik panny młodej i inne.



E-maile z prośbami o pliki wysyłajcie do mnie na adres podany wyżej. Nie wysyłam wiadomości na e-maile, które podajecie w komentarzu.




Pozdrawiam, Ewelina.


 Zapraszam na FACEBOOK BLOGLOVIN INSTAGRAM | ALLEGRO


13 komentarzy:

  1. No to super cena:) My znaleźliśmy fotografa ale on bierze 2000zł. Ja uważam że to trochę dużo ale baardzo podoba mi się jak potrafi obrobić zdjęcia i nadać cudowny klimat :) Na swojej stronie nie posiada zdjęć ślubnych bo bardziej interesuje się portretowymi ale na spotkaniu ma nam pokazać zdjęcia ze ślubów :) To jest jego strona http://garagestories.pl/ .Acha i ona obrabia 250 zdjęć i daje na DVD + zdjęcia z sesji (ok 15 zdjęć) wyretuszowane. Jakoś jestem wybredna i jak przeglądam inne ofert to mało podobają mi się ich zdjęcia ale jeszcze troszkę przejrzę a jak nie znajdę to weźmiemy jego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lepiej poszukać na spokojnie i być pewnym w 100% swojego wyboru :) Jak przeglądałam strony fotografów, to tylko ten 'nasz' wpadł mi w oko najbardziej :)

      Usuń
    2. Nie jest to aż tak wcale dużo. Zgadzam sie z Enamour warto poszukać fotografa co jednak bedzie miał nie co pojęcia o tym wszystkim. No i 250 obrobionych zdjęć plus zdjęcia z sesji to dość dużo choć jak dl amnie mógłby tych zdjęc z sesji zrobić z 20 - 25

      Usuń
    3. Tak, szukamy na spokojnie jeszcze:)
      Życiowa Sałatka- może i nie jest tak dużo ale z drugiej strony jak się dobrze poszuka to można znaleźć za 1500zł plus do tego dają album ze zdjęciami :) No i fakt z sesji też bym wolała ciut więcej zdjęć:) No jeszcze będziemy myśleć bo staram się też nie wydawać fortuny na weselu a już i tak wiele kosztów mnie przerosło:)

      Usuń
  2. Fotograf to dla mnie jeden z najważniejszych elementów przygotowań do ślubu, na pewno na nim bym nie oszczędzała, to jednak pamiątka na całe życie !
    Jestem pewna, że będziecie mieć piękne zdjecia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasne, to pamiątka na całe życie, ale wolałam jednak nie wydawać na taką usługę 3 tysiące, szukałam taniej a dobrze :)

      Usuń
  3. Mam nadzieje, ze to ulatwi niektorym osobom wybor fotografa na ślub ;) wiadomo, musi byc idealnie!

    OdpowiedzUsuń
  4. To pytanie o sprzęt to raczej jeżeli się znamy na robieniu zdjęć;). Ja bym dodała prośbę (nie pytanie), by fotograf ubrał się elegancko - by nie dało się go odróżnić od reszty gości. Byłam na weselu, gdzie "fotografowie" biegali w paskudnych koszulkach z napisem "zakochaniwfotografii" czy jakoś tak i zdjęcia wyszły słabe, a oni sami byli widoczni z 200 metrów i poza tym psuli doniosłość owego dnia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasne, wiedzy o sprzęcie trochę mieć nie zaszkodzi, ale np. nam kamerzysta opowiadał o swojej kamerze, o tym, kiedy ją kupował, ile kosztowała i ogólne informacje na ten temat.
      Przyznam szczerze, że nie spotkałam się nigdy z tym, żeby kamerzysta i fotograf byli nieodpowiednio ubrani, zawsze spodnie eleganckie albo jeansy i koszula :)

      Usuń
  5. Hej!
    Ja sie właśnie uczę na fotografa, no i mamy też tam jakoś te tematy ślubne poruszane. Powiem Ci, że trafił Ci się super fotograf. Bo na prawdę jest bardzo tani :D (wiem co to przerabianie jednego zdjęcia ale 500 to tez musi być coś) a więc jeślibył polecony to super.
    Dore pytania :D
    http://zyciowa-salatka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Ekstra, za taką cenę fotograf Wam zaoferował niezły pakiet :) Zazdroszczę. U mnie w okolicach tak tanio nie ma niestety.
    Super te pytania, na pewno przypomnę sobie o nich gdy sama będę organizować ślub :) Więcej takich postów, bo miło się czyta a i przydatne również są :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Fotograf jest ogromnie ważny na weselach. Nie dawno byłam na takim, na którym właśnie tylko jedna osoba uwieczniała ślub. Ale za to był ten Pan wszędzie! :)

    OdpowiedzUsuń