11/11/2014

czas na pizzę!



Witam Was i zapraszam na post z przepisem na pizzę. Niby banalne... aleee wiem, że są osoby, takie jak ja, które dopiero wszystkiego się uczą i taki przepis być może się przyda ;) Cały czas poszukuję tego idealnego przepisu na puszystą pizzę, chociaż ciasto z tego przepisu jest na prawdę dobre. Ale ten mój pizzowy ideał gdzieś jest, może Wy macie taki przepis? :) Lubię pizze z pizzeri, na cienkim cieście, ale pizza domowa musi być grubsza, żeby bardziej było czuć jej smak.


Składniki:
- 2 szklanki mąki,
- pół szklanki mleka,
- 2 dkg drożdży,
- 1 łyżka cukru,
- 2 łyżki oleju,
- szczypta soli.

Jeśli chodzi o dodatki, to tu mamy spory wybór, my wybraliśmy:
- koncentrat pomidorowy jako sos, do posmarowania ciasta,
- wędlina,
- ser żółty,
- ananas,
- zioła prowansalskie.

Druga opcja, którą ostatnio robiłam:
- pierś z kurczaka pocięta na kawałki i usmażona w przyprawie curry,
- kukurydza,
- zioła prowansalskie,
- ser.

Polecam tą z kurczakiem, jest cudowna!!! Jeszcze jak na sos dodacie sporo sera, potem kurczak i znów ser i na wierzchu mozzarella, niebo w gębie!


Pół szklanki mleka przygrzewam i w lekko ciepłym rozdrabniam drożdże, następnie dodaję cukier i czekam ok. 5 minut, aż drożdże będą pracować. Do miski przesiewam 2 szklanki mąki, dodaję olej, troszkę soli, mieszankę z drożdżami i całość zagniatam, podsypując mąką. Kiedy ciasto jest już utworzone w zgrabną kulkę zostawiam je na ok. 10 minut w misce, przykryte ściereczką, na kuchence, obok zapalonego palnika. Kiedy ciasto podrośnie (akurat te delikatnie zwiększa objętość, nie spodziewajcie się podwójnej wielkości :)) wykładam je na blaszkę wysmarowaną olejem. Ciasto smaruję koncentratem pomidorowym, kładę swoje składniki, posypuję serem, ziołami prowansalskimi i wstawiam do piekarnika nagrzanego na 220 stopni na ok. 15-20 minut. 


Smacznego!

Macie przepis na idealną pizzę?

Mam nadzieję, że nie przeszkadza Wam to, że na blogu pojawia się więcej postów kulinarnych niż stylizacji i zakupów.
                                                     ____________________________________________________________________
     
                                                            Zapraszam na FACEBOOK BLOGLOVIN | INSTAGRAM ALLEGRO

9 komentarzy:

  1. Pizza to jedno z moich ulubionych dań:).

    OdpowiedzUsuń
  2. Mój mąż robi najlepszą pizzę:).

    OdpowiedzUsuń
  3. często robię pizzę :)wiadomo że nie jest taka jak z pizzeri, ale bardzo ją lubimy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ale pychota jejku narobilas tylko smaka a jesien to idealna pora na kulinarne popisy;]

    OdpowiedzUsuń
  5. o jej wyszłaCi naprawdę fajnie muszę wypróbować twój przepis

    OdpowiedzUsuń
  6. sama tez zawsze robie ciasto na pizze :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Aż nabrałam ochoty na pizze :) Domowa jest najlepsza! Buziak kochana :*

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie mam idealnego przepisu na pizze... Kiedyś robiłam teraz już o niej zapomniałam :) Chociaż jak najdzie mnie ochota to wiem gdzie przepisu szukać :D

    OdpowiedzUsuń