11/04/2014

jak wyhodować drzewo w domu? - pompony/kwiaty z serwetek/bibuły


Cześć. Dziś chciałabym Was zaprosić na post, w którym pokażę Wam, jak zrobić drzewko, które potrafi bardzo odmienić wystrój pokoju. Mnie do jego stworzenia zainspirowało zdjęcie na zszywce, z tym, że tamto drzewko było malutkie a kwiatki były wykonane z czegoś innego. Oczywiście drzewko mnie oczarowało i od razu zachciałam coś takiego w naszym pokoju. Nie wiedziałam w jakich kolorach mają być kwiaty, jednak po chwili namysłu stwierdziłam, że chcę, aby pokój był w kolorach bieli, turkusu, beżu i brązu, dlatego też zdecydowałam się na dwa z tych kolorów.


Napisałam Wam wcześniej, że większość dodatków do domu kupiliśmy w Ikei, tam też znalazłam serwetki w kolorach, które mnie interesowały i z których chciałam zrobić kwiatki. Na drugi dzień po powrocie z Ikei poszliśmy do lasu w poszukiwaniu tej odpowiedniej gałęzi. Mój Ukochany, jak to artysta wymyślał, że za ta płaska, ta za mało rozłożysta, ta zła a ta jeszcze gorsza, w końcu udało nam się jakąś wybrać i ledwo przytachaliśmy ją do domu, nie chciała za bardzo przejść przez drzwi, bo była taka duża, ale daliśmy radę, z lasu nieśliśmy ją na piechotę, na szczęście do lasu daleko nie mamy :) W domu obcięliśmy zbyt długie gałęzie, ulokowaliśmy nasze drzewko w doniczce, do której wsypałam niebieskie kamyczki i zabrałam się za tworzenie kwiatów. Robienie ich jest czasochłonne, ale dla efektu, warto! Drzewko dodało nam sporo koloru w pokoju i odmieniło jego wygląd. 


Niestety na zdjęciu na zszywce nie było dokładnej instrukcji do tego, jak kwiaty zrobić, musiałam więc trochę podumać  udało się.

1. Rozkładamy dwie serwetki.
2. Kładziemy serwetki jedna na drugą (złączony bok na złączony i te luźne listki na luźne :D)
3. Składamy na pół i odcinamy połączone boki.
4. Tworzymy harmonijkę, w taki sposób jak na zdjęciu, czyli składamy ją tylko na jednej stronie.
5. Na środku zawiązujemy nitkę i robimy pętelkę do zawieszenia kwiatka na gałęzi.
6. Rozdzielamy każdy (!) listek serwetki, trzeba się przy tym namachać, niektóre są dość mocno 'sczepione', ale da się to zrobić.
7. Tak, jak napisałam wyżej, musimy rozdzielić wszystkie listki i stworzyć z nich kwiatek.

Jeśli chcecie, żeby kwiatki były małe, to w momencie, kiedy macie zgiętą na pół serwetkę, musicie odciąć jej większy kawałek a nie centymetrowy, tak jak ja to zrobiłam.

Bardzo ciężko było mi napisać tą instrukcję, mam nadzieje, że zrozumiałyście wszystko. :D Najlepiej byłoby to pokazać na filmiku.

Jak Wam się podoba taki pomysł na zmianę wystroju pokoju?

                                                        ____________________________________________________________________
  
                                                            Zapraszam na FACEBOOK BLOGLOVIN | INSTAGRAM ALLEGRO

13 komentarzy:

  1. Świetny pomysł, by wprowadzić ciekawy dodatek do wnętrza :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne, bardzo mi się podoba! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajny pomysł - nie dla mnie, ale obiektywnie fajny:).

    OdpowiedzUsuń
  4. ładnie wygląda :)
    u mnie takie coś pojawia się na Boże Narodzenie albo Wielkanoc i wieszamy na nim bombki albo wydmuszki ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. pomysł genialny i od razu wnętrze pewnie sie ozywia ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. świetny pomysł ;) wygląda super ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. niedługo będę dekorować swoje mieszkanie i na pewno skorzystam z twojego pomysłu ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Proste a jak fajnie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dodatki w takich kolorach bardzoo mi się podobają :)

    OdpowiedzUsuń
  10. moja ciocia robi takie drzewa, kwiaty- coś pięknego!

    OdpowiedzUsuń
  11. bardzo fajny pomysł! ja takie drzewka robie na swieta tylko z babkami :)

    OdpowiedzUsuń