7/02/2017

Przeróbka męskiej koszuli - Jak uszyć koszulę hiszpankę?

Aktualny trend odkrytych ramion bardzo mi się podoba! W swojej szafie nie mam nic o takim kroju, więc trzeba to zmienić i stworzyć coś swojego - koszulę z odkrytymi ramionami w hiszpańskim stylu! W internecie dostępnych jest wiele zdjęć, instruktaży pokazujących jak zrobić taką hiszpankę. Do jej wykonania potrzebujecie niewiele rzeczy: koszulę w za dużym rozmiarze (może ukradniecie jakąś od męża? :)), kawałek gumy, maszynę do szycia (bądź igłę i nitkę, jeśli macie dużo cierpliwości) i trochę czasu.


Koszulę w pięknym, różowym kolorze kupiłam w ciucholandzie, zapłaciłam za nią ok. 6 zł. Od czego trzeba zacząć? Od odcięcia górnej części koszuli, poniżej pierwszego guzika. Następnie możemy obrzucić koszulę na overlocku, albo materiał podwinąć na dwa razy i zrobić tunel. Nie przejmujcie się tym, że w miejscu ramion materiał nie będzie się dobrze układał, może się marszczyć i nie złożyć się tak idealnie jak w innych miejscach - po wciągnięciu gumki nie będzie się rzucało to w oczy! Następnie zostawcie kawałek nie zszytego miejsca w które będziecie wciągać gumkę, np. za pomocą pęsety, rozłożonej zszywki bądź wsuwki do włosów. Gumę najpierw dopasujcie do szerokości swoich ramion, tak, żeby nie była zbyt ścisła, ale też nie za luźna. Po dopasowaniu gumy wciągacie ją w tunel, na końcu zszywacie ze sobą dwa jej końce i przeszywacie dziurę, która została po wciąganiu. To samo możecie zrobić z rękawami, w jednej koszuli skróciłam je, a w drugiej zostawiłam takie, jakie były. Finito! 

(poniższe zdjęcia robiłam na szybko telefonem, stąd jakość ;))


Wykonanie koszuli na prawdę nie jest trudne, najgorsze jak dla mnie było zrobienie tunelu na ramionach, denerwowało mnie, że materiał się marszczy, ale po wciągnięciu gumy wszystko jest w porządku. Może są inne sposoby na ucięcie koszuli, może wtedy nie będzie się tak marszczyło, nie wiem, musicie sprawdzić. :) W każdym razie mi koszule się podobają, tanim sposobem mam ubranie o modnym wzorze, dzięki temu mogę sprawdzić, jak się czuję w takim kroju i ewentualnie potem kupić coś podobnego w sklepie.


 Próbowałyście zrobić swoje hiszpanki?


Miłego dnia,
Ewelina. ♥

 Zapraszam na FACEBOOK  i  INSTAGRAM 

10 komentarzy:

  1. Świetnie Ci wyszły te bluzeczki! ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super sposob, ale ja do szycia mam 2 lewe rece i na pewno nie podolalabym :(

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja niestety sama nie dam rady stworzyć takich genialnych koszuli :) Efekt jest rewelacyjny :)

    OdpowiedzUsuń
  4. namówiłaś mnie! muszę znaleźć w sh jakaś fajną koszulę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pochwal się, jak zrobisz swoją hiszpankę! :)

      Usuń
  5. Zajebiście wyszło. Strasznie podoba mi sie efekt. Mam maszynę więc chyba też w miarę czasu bo też mam dzidzię musze sobie taką sprawić.

    OdpowiedzUsuń