1/19/2015

Poradnik ślubny - harmonogram ślubnych przygotowań

Dzisiejszy wpis kieruję głównie dla przyszłych panien młodych, narzeczonych, ogólnie dla osób, planujących wziąć ślub i wyprawić wesele. Przygotowania nie są łatwe, musimy sporo spraw załatwić, o wielu innych pamiętać a o niektórych nawet nie wiemy, że załatwić trzeba. Chciałabym przedstawić Wam harmonogram ślubny, który potrafi bardzo ułatwić wszystkie przygotowania. O co chodzi w tym harmonogramie? Jest to rozpiska tego, co musimy zrobić przed terminem naszego ślubu. Powiem szczerze, że mi harmonogram na prawdę ułatwił sprawę. Harmonogramy są dostępne w internecie, można je ściągnąć z różnych stron, for bądź kupić ładne notatniki na np. Allegro. Ja jednak  przy organizacji mojego ślubu zdecydowałam się na zamówienie bezpłatnego harmonogramu na stronie Weddingsisters. Aby otrzymać harmonogram wystarczy uzupełnić kilka danych m.in. Wasze imiona, miejsce wesela, datę ślubu, zaznaczyć to, co już załatwiliście. Po kilku dniach otrzymujecie swój harmonogram. Jest ładnie i czytelnie wykonany, wszystko jest rozpisane na kilkunastu stronach. Jeśli jednak nie chcecie  czekać kilka dni na harmonogram i już jesteście ciekawi, co w nim jest, to zerknijcie niżej na mój plan, który jest wzorowany na harmonogramie, o którym napisałam wyżej, oraz na kilku innych tego typu plikach.



1. Ustalenie, jaki budżet przewidujemy na ślub oraz wyprawienie wesela.
2. Szacunkowa lista gości. - Jeśli robimy małe wesele, bez sensu jest rezerwacja dużej sali na 300 osób.
2. Wybór i zarezerwowanie sali weselnej. - Polecam zająć się tym jak najwcześniej, czasem na termin na wymarzonej sali musimy czekać 2 a nawet 3 lata.
3. Zarezerwowanie kamerzysty i fotografa.
4. Zarezerwowanie zespołu bądź DJ'a.
5. Zbieranie ślubnych inspiracji.

1. Ustalenie terminu ślubu w Kościele.
2. Wybór świadków.
3. Podróż poślubna - warto ustalić wcześniej termin urlopu w pracy.


1. Wybór sukni ślubnej - warto się rozejrzeć wcześniej, jaki model nas interesuje, w czym czujecie się dobrze, a może chcecie szyć suknię? To najwyższa pora się tym zająć. :) 
2. Zarezerwowanie firm dekorujących salę, Kościół itp.
3. Rozeznanie się w cenach i modelach obrączek.
4. Ustalenie terminu nauk przedmałżeńskich.
5. Zamówienie ewentualnego barmana, drink barów, animatorów dla dzieci.

1. Wybór zaproszeń, winetek, ślubnego menu na stoły - ogólnie papeteria.
2. Tworzenie listy prezentów - o ile chcecie ją w ogóle mieć.
3. Zbieranie danych kontaktowych gości.
4. Wybór stylistyki, koloru przewodniego wesela.
5. Ostateczny wybór strojów do ślubu.
6. Uzupełnianie brakującego sakramentu - jeśli istnieje takowa potrzeba.
7. Zamawianie podziękowań dla gości.
8. Zakup obrączek.
9. Rezerwacja florystki.

1. Rezerwacja pojazdu.
2. Ostateczna lista gości.
3. Formalności ślubne - warto rozejrzeć się, co musimy załatwić w USC oraz w Kościele.
4. Rezerwacja fryzjera, wizażystki oraz manicure.

1. Zakup dodatków do strojów ślubnych: mucha/krawatka, biżuteria, bolerko itp. oraz zakup butów.
2. Ustalenie z organistą repertuaru podczas ceremonii zaślubin + zamówienie śpiewaczki, jeśli chcemy taką osobę.
3. Wybór kwiatów: wiązanki, butonierki, stroiki do włosów, kwiaty do dekoracji stołów na sali weselnej oraz Kościoła.
4. Wybór dekoracji samochodu.
5. Zapisanie się na kurs tańca.
6. Ostateczne wybranie podróży poślubnej.
7. Wybór piosenki na pierwszy taniec.
8. Rezerwacja noclegu dla gości.

1. Zakup bielizny, pończoch itp.
2. Załatwienie dokumentów w USC (skrócone akty urodzenia, zezwolenie na ślub).
3. Rezerwacja transportu dla gości.
4. Ustalenie miejsca wieczoru panieńskiego i kawalerskiego.
5. Rozmowa ze świadkami i druhnami o kolorystyce ich kreacji ślubnych.
6. Wysyłanie zaproszeń ślubnych lub powiadomienie osobiście zaproszonych gości.
7. Pierwsza przymiarka sukni.
8. Sporządzenie protokołu przedślubnego.
9. Poradnia przedmałżeńska.

1. Próbny makijaż i fryzura.
2. Omówienie przebiegu uroczystości ślubnej w Kościele.
3. Wybór menu.
4. Ustalenie szczegółów przyjęcia weselnego.
5. Zamawianie ciast i tortu.
6. Planowanie usadzenia gości.
7. Wybór repertuaru muzycznego.
8. Zapowiedzi.
9. Warto rozchodzić buty. :)

1. Organizacja wieczoru panieńskiego i kawalerskiego.
2. Zabiegi pielęgnacyjne (warto też przejrzeć zęby u dentysty, żeby ból zęba nie zepsuł nam wesela :))
3. Potwierdzenie ostatecznej liczby gości.
4. Ustalenie przebiegu wesela z zespołem / DJ-em.
5. Zamówienie wiązanki ślubnej.
6. Zakup alkoholu i napojów.
7. Ustalenie, kto zajmie się przyjmowaniem prezentów i gdzie zostaną przechowane. Warto przygotować pudełko na koperty.
8. Ustalenie szczegółów z kamerzystą i fotografem. Warto powiedzieć im, jakie chcecie mieć zdjęcia, bądź jakie szczegóły muszą być zawarte na filmie.
9. Ostateczne ustalenie dekoracji.

1. Ostateczne poprawki sukni ślubnej.
2. Plan rozsadzenia gości.
3. Poprawki w obrączkach, jeśli np. jest za duża.
4. Sporządzenie listy rzeczy, które musimy zabrać na podróż poślubną.

1. Spisanie w biurze parafialnym aktu ślubu.
2. Przekazanie wizytówek i planów rozsadzenia gości na salę.
3. Przygotowanie mieszkania przed 'wielkim dniem'.
4. Potwierdzenie z każdym usługodawcą jego obowiązków w dniu ślubu.
 1. Dostarczenie alkoholu na salę.
2. Ewentualna dekoracja sali.
3. Przygotowanie podręcznej kosmetyczki: zapasowe pończochy, igła i nitka, chusteczki higieniczne, tabletki, perfumy, agrafka, kosmetyki,
4. Manicure, pedicure.
5. Wizyta w Kościele.
6. Spakowanie walizek.
7. Relaksująca kąpiel, odpoczywanie, żadnych nerw i płaczu!

1. Wizyta u fryzjera, wizażystki.
2. Odbiór wiązanek.
3. Świadkom dajemy obrączki i dokumenty.
4. Świadkowej dajemy kosmetyczkę.

1. Rozliczenie się z wykonawcami usług.
2. Załatwienie w urzędach i w pracy formalności ze zmianą nazwiska.
3. Po ok. 2 tygodniach odebrać odpisy aktu małżeństwa.
4. Wysłać listy z podziękowaniami do gości.
5. Zebranie wszystkich pamiątek do jednego kuferka. :)
6. Zebrać zdjęcia od gości.
7. Podróż poślubna.

To już cała lista spraw do załatwienia, którą udało mi się utworzyć wzorując się na harmonogramie z WeddingSisters oraz na innych harmonogramach z internetu. Mam nadzieję, że rozpiska coś Wam pomoże, bo mi bardzo ułatwia sprawę. Jeśli według Was, zapomniałam tu coś dopisać, to dajcie znać w komentarzu i uzupełnię listę.


Jeśli ktoś z Was chce otrzymać harmonogram, który tu stworzyłam, napiszcie do mnie e-mail: ewelinaa_166@wp.pl
Wyślę Wam to w Wordzie, będziecie mogli go wydrukować, wypełniać i cieszyć się przygotowaniami do ślubu! :)
Jednak najlepiej będzie, jak zamówicie harmonogram o którym wspominałam na początku wpisu, bo jest ładnie, profesjonalnie i przejrzyście zrobiony.
I nie, nie współpracuję z tą stroną, chcę po prostu dodać źródło na podstawie którego zrobiłam harmonogram, żeby nie było, że bezczelnie wykorzystuję czyjąś pracę. :)
                        ___________________________________________________

Na blogu pojawiły się trzy wpisy z zawieszkami na wódkę, pierwsze to szablon kółeczek, które można przykleić np. do serwetki (te zawieszki miałam na własnym ślubie) - KLIK, szablon z okrągłymi zawieszkami ze wzorem kwiatów - KLIK oraz szablon z prostokątnymi zawieszkami również ze wzorami w kwiaty - KLIKW ślubnej kategorii wpisów, znajdziecie różne inspirujące jak i pomocne teksty np.:  wpis o winietkach, o tym, czy warto mieć je na swoim weselu, zrobiłam też dla Was szablony winietek - KLIKKLIK, wzór ankiet dla gości weselnych - KLIK, pomysł na koszyk ratunkowy SOS do łazienki, dodałam też wpis z harmonogramem ślubnych przygotowań. W kategori tej są również posty na temat załatwiania zespołu weselnego, kamerzysty, fotografa, sali weselnej - pojawiły się pytania, jakie możecie zadać tym osobom przed podpisaniem z nimi umowy, napisałam tekst na temat organizacji wieczoru panieńskiego, o wiązance ślubnej i inspiracjach na kolory przewodnie wesela, o pierwszej przedślubnej wizycie u księdza, pojawił się również protokół przedmałżeński. Na blogu nie brakuje ciekawych i pomocnych postów napisanych z perspektywy młodej żony - np. przesądy, emocje w dniu ślubu, jak ubrać się na przymiarkę sukni ślubnej, niezbędnik panny młodej i inne.


29 komentarzy:

  1. Bardzo dobry plan :D Chociaż, gdybym to ja teraz wychodziła za mąż, to w tym każdym szczególe była bym mega zestresowana... Nawet przy wyborze świadków i menu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwierz mi, wszystko jest mega stresujące.. Wybór świadków akurat nie był dla nas problemem. :) Wyboru menu też się nie obawiam, bo nasza sala serwuje dobre rzeczy a schabowe w szczególności!

      Usuń
  2. całe szczęście, że ślub przygotowywaliśmy bez takiej rozpiski bo bym się rozpałakła widząć co mam zrobić :D ale wszystko wyszło idealnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I to najważniejsze!
      Ja jednak wolę mieć wszystko dokładnie rozpisane. :)

      Usuń
  3. Bardzo przydatna rzecz, może kiedyś skorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kochana napisałaś "barana" zamiast "barmana" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha.. może i baran być. :D Już poprawiam. Wczoraj długo nad tym siedziałam, to nie pierwsze słowo, które musiałam poprawiać z tego zmęczenia. :):)

      Usuń
    2. Rozumiem :)
      A co do poradnika to na pewno się przyda :)

      Usuń
  5. Mi na pewno się przyda :) chociaż jeszcze narzeczoną nie jestem, ale pewnie kiedyś będe hehe :)
    Sporo tego..rzeczywiście :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będziesz, będziesz, na pewno;-)
      Sporo, ale niestety tak wygląda organizacja wszystkiego..

      Usuń
  6. Ja się nie nastawiam na takie przygotowania, bo dla mnie to za duża nerwówka. Ślub planujemy za 1,5 roku i w tym roku planuję tylko zabookować salę i kościoł. Nic więcej ;) jakoś w ogole nie czuje spiny, chyba największy szał przypadnie na 2016 ;)
    Widzę, że chcesz mieć wszystko dopięte na ostatni guzik :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Radzę od razu zarezerwować też zespół, kamerzystę i fotografa, często u tych lepszych z terminami kiepsko. :-)

      Usuń
    2. Aaa tak, chciałabym wszystko dopiąć na ostatni guzik, a jak to wyjdzie, zobaczę w lipcu:-)

      Usuń
  7. Bardzo przydatny post :)
    Pozdrawiam
    http://pauline-memories.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Z ta salą to przesada - my rezerwowaliliśmy pałac z dnia na dzień;).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, że Wam się udało! Ale uwierz mi, czytam grupy na Facebooku i dziewczyny muszą rezerwować 1.5-2 lata przed terminem, bo są problemy. :-) My na początku 2014 mieliśmy problem, żeby mieć termin na wakacje 2015, tylko dwa lub właśnie jeden nasz termin był wolny:-)

      Usuń
    2. Uwierz mi, ze u mnie 《lodzkie》 sale w 2014 rezerwowano na 2017. Na szczescie udalo mi sie zajac moja wymarzona na ustalony termin. Umowa spisa a styczeen 2015 slub czerwiec 2016

      Usuń
  9. plan jest dość dobry, ale nie wszystko jest konieczne co zawarte w rozpisce :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zależy kto i co organizuje. :)
      W naszym przypadku praktycznie wszystko jest potrzebne. :)

      Usuń
  10. Mnie do ślubu jeszcze się nie śpiieszy, ale przeczytałam z chęcią twoj poradnik. Ekstra napisany :D

    OdpowiedzUsuń
  11. W praktyce niektóre punkty wyglądają zupełnie inaczej terminowo :)

    http://szafa-inspiracji.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Być może, u mnie się rozkłada mniej więcej podobnie. :)

      Usuń
  12. Świetny ten harmonogram :) Ja nie robiłam takiego ponieważ zaręczyliśmy się w sierpniu i od razu zaczęliśmy wszystko załatwiać a ślub wzięliśmy w grudniu:) Mieliśmy bardzo mało czasu ale ja jestem osobą która nie lubi na coś czekać i chyba bym nie wytrzymała jak bym miała planować 2 lata wcześniej :) Fajne jest to wszystko przygotowywać a potem dopinać na ostatni guzik :) A po wszystkim jest cudowne uczucie że tyle się miało na głowie i to się ogarnęło i że wyszło pięknie:) Ja byłam z siebie dumna że tak zorganizowałam wesele i Ty pewnie też będziesz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że się podoba. Też nie lubię czekać na wszystko, ale cóż. Wam się może dlatego tak szybko udało, że grudzień to nie jest tak popularny pod względem wesel miesiąc jak lipiec. :) W każdym razie podziwiam, ja bym się bała, że nie ogarnę wszystkiego w tak krótkim czasie. :) Mam nadzieję, że będę dumna, chciałabym.. :)

      Usuń
  13. Świetny post i fajnie, że pisałaś z własnego doświadczenia. Ja wprost uwielbiam planować dlatego harmonogram ślubny jest mi potrzebny mam nadzieje że wszystko pójdzie według planu.

    OdpowiedzUsuń