2/08/2015

Przepis na qurrito - a'la KFC

Cześć. Wspominałam Wam, że w weekend pojawi się nowy post, więc jest. Każdy powód jest dobry, żeby chodź na chwilę oderwać się od pisania, aktualnie drugiego rozdziału pracy magisterskiej. :) Oprócz przerwy na post, mam też przerwę na jedzenie, zrobiłam łazanki, wczoraj robiliśmy pierogi, zostało nam sporo kapusty, więc jej połączenie z makaronem łazankowym - cudo! Ale nie o tym dziś, dziś o przekąsce, która idealnie sprawdzi się jako coś na ciepło np. na imprezie. Robi się na prawdę szybko, można nawet przygotować to przed przyjściem gości, a potem tylko wrzucić do piekarnika na kilka chwil i możemy się cieszyć przepysznym smakiem Qurrito. Jeśli nie jedliście Qurrito w KFC, to powiem Wam, że jest to tortilla z panierowaną piersią z kurczaka i z serem, ale jest dużo cieńsze niż to, co Wam pokazuję. Dużo bardziej opłaca się zrobić to samemu niż kupować, dodatkowo to domowe jest lepsze a jakie syte!



Przepis na Qurrito znalazłam w internecie, a dokładniej TU. Jeśli macie większość przypraw w domu, to porcja dla 4 osób kosztuje ok. 18 zł. 

Składniki na 2 Qurrito:

* 1 pojedyncza pierś z kurczaka,
* Sos BBQ lub ketchup (którego ja użyłam),
* starty ser żółty (na dwie osoby to ok. pół kostki, ja miałam ser Edamski),
* 2 tortille pszenne.

Marynata do mięsa:

* 2 łyżki oliwy,
* 1 łyżeczka papryki ostrej,
* 1 łyżeczka papryki słodkiej.

Panierka do mięsa (gotowa panierka ze sklepu też może być, ale ta jest lepsza, ma ciekawy smak):

* 100 g mąki,
* 1/3 łyżeczki pieprzu,
* 1/3 łyżeczki chili,
* 1/3 łyżeczki czosnku granulowanego,
* 1/2 łyżeczki papryki słodkiej,
* 1/3 łyżeczki oregano,
* 1/3 łyżeczki bazylii,
* 1/4 łyżeczki suszonego imbiru,
* 1/2 łyżeczki soli.

Panierka po przygotowaniu tego Qurrito, starczyła mi jeszcze na ok. 6 porcji, trzymałam ją w plastikowym pojemniku.

Dodatkowo: olej do smażenia i miseczka z wodą do panierowania.


Umyć mięso i pokroić je w paski (na 1 Qurrito potrzeba ich ok. 5). Składniki marynaty wymieszać i dokładnie obtoczyć w niej mięso, po czym odstawić je do lodówki na ok. 2 h (pierwszy raz panierowałam tylko pół godziny, drugi raz wcale i było dobre :)). 
Wszystkie składniki panierki wymieszać. Zamarynowane kawałki mięsa panierować w mące z przyprawami, następnie zamoczyć w wodzie i znów w panierce, mocno dociskając, aby każde miejsce było nią przykryte. Mięso smażyć na głębokim tłuszczu na złocisty kolor. Po usmażeniu odcisnąć w ręczniku papierowym.

Na połowie placka tortilli ułożyć kawałki mięsa, posypać obficie serem i polać sosem bądź ketchupem, złożyć na pół i podpiec na suchej patelni, lub w piekarniku, ja piekłam w 180 stopniach przez ok. 7-8 minut. Jeśli ser się roztopi, Qurrito przekrajmy nożem do pizzy na trzy części i jest gotowe do jedzenia.


Danie to robiłam dwa razy, raz dla nas i drugi raz dla znajomych, bardzo im smakowało, nam też. Jest to jedzenie szybkie w przygotowaniu i na prawdę syte. 

Wypróbujecie? :) Możecie też dodać do tego np. pomidor czy inne warzywo, inny sos, powinno też ciekawie smakować.

Wracam do pisania magisterki.
Miłego wieczoru Wam życzę!

Aaa i kto jeszcze nie wie, zmieniłam kolor włosów! Więcej informacji znajdziecie na Instagramie! Zapraszam :)

9 komentarzy:

  1. robiliśmy sobie to z mężem jakiś rok temu, było pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dօ үou mind if I quote a few of yoսr articles as long ɑs
    I providе credit and souгcеs back to yoսr ԝeblog? My Ƅlog site is in the very same area of
    іnterest as yours and my users would really benefit from some of the information you provide here.
    Please let me knoԝ if this ok ѡith you. Regɑrds!

    Ϝeel free to visit my page; social media marketing services

    OdpowiedzUsuń
  3. Qurrito czyli Quesadilla? :D robiłam ostatnio!! :D
    tylko ja z szynką, duuuużą ilością sera, szczypiorkiem, papryką i kukurydzą :D no i ja robię, że jeden placek przykrywam drugi i mam od razu 6 kawałków :D pyszne! z sosami <3 trochę jak pizza.
    następnym razem właśnie z kurczakiem zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Qurrito, Quesadilla to coś innego, to się robi z kurczakiem, cebulą i kładzie kilka warstw tortilli i na każdą właśnie warstwę kurczaka i cebuli. To też robiłam, nawet jest zdjęcie na insta :-)

      Usuń
  4. I pewnie milionkrotnie zdrowsze, niż te w KFC :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pycha!! Wczoraj na kolacji jadłam właśnie to danie w kfc, jak widać można samodzielnie sobie zrobić pyszności :) Zapraszam do mnie na dzisiejszy post DIY :)

    OdpowiedzUsuń