8/28/2012

DIY: Jak nadać nowe życie starej bluzce?

Właśnie wróciłam z grilla, którego robiła moja teściowa. :) Zaprosiła mnie i moich rodziców, a że bardzo się lubią to było mega śmiesznie. Tata, jak to tata - dusza towarzystwa, buzia mu się nie zamykała od kawałów.
Od tego po prostu płakałam ze śmiechu:

Idzie sobie Indian drogą i pierwszy raz zobaczył na oczy tory. Stanął na nich i widzi w oddali 'żelaznego konia'. Podniósł rękę w geście powitania i powiedział 'hoooouuuuł!' na co lokomotywa wydała swój głos. Indian ponownie podniósł dłoń i powiedział 'hooouuuł' na co lokomotywa również wydała swój głos, była coraz bliżej niego, nie udało się zahamować i przejechała po Indianie. Wylądował w krzakach ciężko ranny, ledwo żywy. Jego żona postanowiła go odszukać. Indianin został odnaleziony, zostają odprawiane nad nim czary, by się obudził, nagle otwiera oczy. Żona pyta się go 'może napijesz się herbaty?' na co on odpowiada 'dobrze, napiję się' Po chwili nagle zza ściany słyszy narastający gwizd. Zrywa się na równe nogi, wyskakuje na zewnątrz, patrzy a tu czajnik z gwizdkiem. Zrzuca go na ziemię, kopie, depcze, wali toporkiem. Żona wypada za nim wołając: - Uspokój się, co robisz???
A Indian na to: - Zabić gnidę póki mały!!!
Hahahahaha :D

Dobra, ale post miał być na inny temat. :) Chciałabym Wam pokazać krok po kroku jak przerobiłam bluzkę dla siostry, pojawiły się Wasze prośby na ten temat, więc proszę bardzo! ;))) Znalazłam chwilę, więc bluzka i post są.

Nie jest to co prawda najpiękniejsza rzecz, jaką zrobiłam, bo miałam inną wizję bluzki, wolałam luźną, ale tylko taką znalazłam dla siostry w szafie.
Dodam, że maszyny na jakich szyję są przemysłowe. Takie mam w swoim zakładzie.

Krok 1. Przygotowanie bluzki. Oczywiście nie jest taka wyblakła i zniszczona jak na zdjęciu :)



Krok 2. Ucięłam rękawy i lamówkę kołnierzyka.


Krok 3. Odrysowałam na materiale serce, które wcześniej zostało narysowane i wycięte z kartonu.


Krok 4. Wycięłam serce.


Krok 5. Przypięłam aplikację szpilkami do bluzki w takim miejscu jakim chciałam.


Krok 6. Przyszyłam serce do bluzki.


Krok 7. Obrzucenie overlockiem dekoltu i rękawów, żeby się nie siepały.


Krok 8. Podłożenie dekoltu i ramiączek.


Krok 9. Efekt końcowy już na mojej siostrze :)


W rzeczywistości fajniej wygląda. Chociaż z tej bluzki nie jestem w 100% zadowolona. Lepiej mi się podoba przyszywanie aplikacji do bluzek, które są oversize.
Poniżej moje dwie koszulki, które ostatnio dla siebie zrobiłam. :) W tej serce naszywało się łatwo, ponieważ podkleiłam do niego fizelinę za pomocą gorącego żelazka, dzięki czemu było sztywniejsze i łatwiej się przyszywało. Bluzka kosztowała mnie ze 2,50 zł, bo męski t-shirt kosztował 2 zł a serce z malutkiej bluzeczki dziecięcej, która kosztowała 50 gr.


W tej koszty takie same. Bluzka wygląda jak nowa za cenę 2 zł a serce jest z koszuli, która kosztowała ok. 1 zł. Z niej jeszcze kilka serc zrobię. :)


Zastanawiam się, czy nie zacząć tworzyć takich aplikacji na bluzkach po to, by potem je wystawić na allegro. ;) Może Wy byłybyście na takie chętne? Jak Wam się podobają? Mam jeszcze w planach uszycie ze szwagierką sukienki w stylu łabędzia, czyli gorsetowa góra (kupiłam cudowny biały gorset z czarnymi kamykami Next w sh za 2 zł) do tego doszyjemy dół w postaci odstającego tiulu. :D Jak nam wyjdzie tak jak chcemy, to Wam pokażę. Być może będzie na sprzedaż.
Dziś znów byłam w sh i kupiłam jesienny, krótki płaszczyk. :D Pokażę Wam go może w czwartek. :)
A teraz zmykam już spać. Na Wasze blogi zajrzę w czwartek, ponieważ do czwartku rano spędzam czas z Ukochanym. :) A jutro praca i szycie, tym razem ubrań roboczych.

Słodkich snów!

25 komentarzy:

  1. może jakiś inny motyw ? serduszko jest fajne , ale chętnie bym zobaczyła jak zrobić coś innego ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. myślę jeszcze o krzyżu. na pewno coś jeszcze wymyślę :)

      Usuń
  2. Dobry ten kawał;)haha
    ładna ta szara koszulka z serduszkiem, żebym ja jeszcze szyć umiała;D

    OdpowiedzUsuń
  3. normalnie zdolniacha jesteś kochana ♥ świetnie wyszło :)

    OdpowiedzUsuń
  4. hahahahaaha, co Indianin :D
    a bluzka świetna ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mnie mama będzie doszywała do bluzek falbany marszczone z ażurkami :) kupiłam kiedyś bluzkę w SH właśnie z takimi aplikacjami i na czasie akurat a że materiały mamy to mi będzie ze starych bluzek robiła coś nowego.
    Świetna sprawa po prostu :)
    Bluzki prześliczne, modniejsze, super :)

    Ps. robiłam omlet wg Twojego przepisu przed chwilą zjadłam zamiast cukru dałam sól i pieprz i bez dżemu, wyszedł przepyszny i taki puszysty :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze myślę o sercach z koronki albo innych wzorach. ;)
      Cieszę się, że omlet Ci wyszedł i smakował :)

      Usuń
  6. Przydatna umiejetnosc, fajnie ci wyszlo :) Buziaki i zapraszam na nowy wpis ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Super pomysł z kosztulką <3 zapraszam do mnie po darmowe próbki J&J www.brandelka.blogspot.com :)Obserwujemy ?

    OdpowiedzUsuń
  8. Juz się nie mogę doczekać tej sukienki ;)
    Fajnie Ci te bluzeczki wyszły!

    OdpowiedzUsuń
  9. Ta czarna z panterką jest super :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Odpowiedzi
    1. Kochana ja już tą bluzkę od kilka miesięcy planowałam zrobić, ale ciągle nie mogłam się do niej zabrać. ;))

      Usuń
    2. Ja też planowałam założyć bloga o nazwie enamourr, ale widzisz już ktoś to zrobił, więc nie założę drugiego o tej samej nazwie. Po prostu miło by było gdybyś wspomniała o tym skąd wzięłaś pomysł, ponieważ to jak to zrobiłaś, instrukcja i wszystko jest zerżnięte z mojego bloga. Nie życzę sobie tego ponownie.

      Usuń
    3. Kochana nie Ty jedna wymyśliłaś na bluzce taki wzór, i mogę Ci przyrzec, że nie zerżnęłam (jak to nazwałaś) tego od Ciebie. Jest milion takich instrukcji na różnych stronach z inspiracjami. To, że jestem Twoją obserwatorką i napisałam, że np. taka bluzka mi się podoba, nie znaczy, że zaczerpnęłam to od Ciebie, bo tak nie było. :) Mam pomysły na inne bluzki i przy kolejnym poście tego typu też napiszesz, że coś od Ciebie skopiowałam? Śmieszne. Wiedz, że nie jestem osobą, która kopiuje za wszelką cenę innych. Nie życzę sobie takich komentarzy. Pozdrawiam. :)

      Usuń
  11. Super bluzki. Fajnie tak sobie czasami przerobić ciuchy :)

    OdpowiedzUsuń