8/23/2012

pyszny omlet na śniadanie/kolację. :)

Na samym początku chciałabym Was zaprosić na sobotni post. Dlaczego? 
A to dlatego, że 25 sierpnia 2011 roku pojawił się tu pierwszy post. W sobotę świętujemy pierwsze urodziny bloga! :)
W związku z tym, razem z moim Narzeczonym przygotowaliśmy dla Was mały prezent. Ale o tym w sobotę. :))
Aaa no i jeszcze jedna osoba i będzie Was 300 na moim blogu!! :))))

Dziś wreszcie dodaję coś do etykiety 'gotowanie'. Chciałabym Wam podać dobry przepis na omlet. Wieeem, że to łatwe, wieeem, że każdy go potrafi, ale może są dziewczyny, które nie potrafią go zrobić, więc przybywam Wam z pomocą. :) Wytworną kucharką (jeszcze!) nie jestem, więc proponuję Wam tylko łatwe przepisy ale równie dobre jak te trudne. :)) Jak się nauczę robić bigos to też Wam przepis podam, a co!

Co nam będzie potrzebne?

* 2 łyżki mąki,
* 2 jajka,
* łyżka cukru,
* łyżeczka masła,
* dżem.

Jajka oddzielamy od białek. Z białka ubijamy mikserem na dużych obrotach pianę. Do ubitej już piany dodajemy resztę składników, mieszamy wszystko razem na niskich obrotach. Rozgrzewamy masło na patelni. Kiedy masa będzie miała już jednolity kolor wlewamy ją na patelnię. Smażymy na niedużym ogniu. Jeśli z jednej strony omlet się zarumieni, przewracamy go na drugą stronę (to niestety łatwe nie jest, ale jakoś się udaje). :) Podajemy z dżemem czy z czymkolwiek lubicie. :)


Mój wyszedł jakiś krzywy, ale był bardzo dobry! :P

Co sądzicie o tych moich przepisach? Wszystko na proste, ale dobre dania. :))
Co najbardziej lubicie jeść na śniadanie?

Jeszcze raz zapraszam Was na sobotni post, powinien pojawić się rano.
Ja zmykam oglądać z moim Narzeczonym jakiś film a Was ściskam i życzę miłego wieczoru. :)
(Może akurat któraś z Was nie jadła kolacji i ma ochotę na omlet :D) Ja jestem już ojedzona jedzeniem z Maca. :)

21 komentarzy:

  1. mmm pysznie wygląda :) a w sobotę na pewno tutaj zajrzę! :D

    OdpowiedzUsuń
  2. proste i pyszne dania są zawsze mile widziane :) a sporo moich koleżanek wcale nie umie gotować - jedynie słoik :D

    OdpowiedzUsuń
  3. jak nie lubie tak bym tego omleta zjadła;) wygląda pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Eej! Wracam właśnie głodna do domu i mam zamiar robić naleśniki ale stwierdziłam, że sprawdzę wcześniej blog a tu u cb przzepis na omlety ! jeszcze nigdy nie robiłam, więc zapisałam sobie do zeszytu i idę robić ! :D Napiszę jak wyszły! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda pysznie, lubię omlety. <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Muszę sobie jutro zrobić ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Kochana ale mi smaka narobiłaś ;d Ślina mi cieknie na klawiaturę ;d

    OdpowiedzUsuń
  8. jaaa pamietam jak siostra mojej babci robila mi takie i zawsze na gore ogroooom polewy czekoladowej :DDD

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie robiłam nigdy z mąką :/ wypróbuję Twój przepis, a co daje mąka w tym omlecie? Jest sztywniejszy itp.? Zawsze robiłam bez mąki, same jajka i bez ubijania piany :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze mówiąc to nie wiem co daje mąka, ale zawsze ją dodaję :D

      Usuń
  10. Aaaa i jeszcze jedno - niektórzy nie przewracają omletu na drugą stronę tylko przykrywają pokrywką i omlecik sam dochodzi z obu stron :)) to wersja jak komuś nie wychodzi przewracanie czyli dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można i tak, bo przewracanie łatwe nie jest :)

      Usuń
  11. wyglądają przepysznie! prosto i przyjemnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jutro robię omleta:D
    Przekonałaś mnie:)

    Przepis wydaję mi się prosty, a dla mnie to czasem nawet zrobienie popcornu to wyczyn:). Hm....
    Ale bym sobie teraz zjadła takiego omleta:). Wygląda pysznie:)

    OdpowiedzUsuń