7/24/2013

Jak zmienić tło na blogu?

Cześć! Dziś kolejny post z serii technicznych, tym razem taki dla początkujących bloggerów. Jak na razie pojawiły się dwa posty z tej serii:

Sprawa z tego typu postami jest trochę dla Was utrudniona, ponieważ mam zablokowaną możliwość kopiowania treści bloga, więc kodu też nie skopiujecie. Ale myślę, że nie będzie problemu, jeśli wyślę Wam po prostu treść kodu mailem. :) Pocztę sprawdzam codziennie, więc pewnie w tym samym dniu dostaniecie odpowiedź. Co Wy na to? Przeglądam fora dla bloggerów oraz blogi z instrukcjami, wiec troszkę rzeczy wiem.
Okej, przechodzimy do tematu posta. Wielokrotnie dostawałam od Was pytania: jak zmieniłam tło na blogu?, gdzie je znalazłam?. To jest sprawa nieziemsko prosta. Jeśli nie wystarczają Wam tła, które są już na bloggerze, to istnieją strony, na których możemy znaleźć takie tło, jakie nas interesuje. Ja adresów do stron Wam nie podam, bo nie mam ulubionych. Tło po prostu szukam w wyszukiwarce google, wpisując najczęściej 'tapeta w kwiaty', 'pastelowa tapeta', 'angielska tapeta' itp. Jeśli wyszukam już interesujący mnie obrazek, to ładuję go do bloggera, instrukcje możecie zobaczyć poniżej. 



Musicie wejść w 'projekt' (lewy górny róg bloga), następnie w 'szablon' i klikamy 'dostosuj'. Następnie wybieramy 'tło' i pojawia nam się ramka z tłami dostępnymi na bloggerze. Jeśli jednak żadne nam nie odpowiada, przesuwamy suwak wyżej i mamy opcję 'prześlij obraz', jeśli tło jest odpowiedniej wielkości, to po prostu ładujemy tam zdjęcie i klikamy 'gotowe'. Proste, prawda? :)

Skorzystacie z tej instrukcji, czy takie podstawy znacie?
Planuję zrobić posty na temat tego, jak zrobić okrągłe avatary w komentarzach, jak zablokować możliwość kopiowania treści bloga, jak zrobić archiwum w takiej formie, którą ja mam, jak przenieść datę nad tytuł posta. Co powiecie na posty tego typu?

Pozdrawiam!

7 komentarzy: