5/22/2014

idealne ciasto cytrynowe

Cześć. Dziś postanowiłam podać Wam przepis na idealne ciasto cytrynowe. Robiłam je pierwszy raz na Wielkanoc i dosłownie w moment zniknęło. Ciasto jest miękkie, delikatne a za sprawą kwaśnego soku cytrynowego ma w sobie to coś, przez co nie sposób się od niego oderwać, niebo w gębie, dosłownie! Przepis mam z tego bloga.



Co potrzebujemy?

* 225 g margaryny,
* szklanka cukru,
* 2 szklanki mąki,
* 4 jajka,
* 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia,
* otarta skórka z dwóch dużych cytryn,
* sok z połowy cytryny.

Margarynę mikserem utrzeć z cukrem, do momentu, aż nie będzie grudek z cukru. Dodawać kolejno jajka i po każdym dobrze ubijać masę. Do masy dodać kolejno: mąkę, proszek do pieczenia, skórkę z cytryny oraz stopniowo dolewać sok z połowy cytryny, całość dobrze wymieszać. Blaszkę wyłożyć papierem do pieczenia i wlać masę. Ciasto piec ok. 50 minut w piekarniku rozgrzanym do ok. 175 stopni. Ciasto jeszcze ciepłe, po wyjęciu z piekarnika ponakłuwać wykałaczką i zalać sokiem z pozostałych cytryn (można do soku dodać cukier do smaku, ale lepiej, jak będzie kwaśne). Ciasto wychodzi jaśniutkie, ładnie odchodzi od papieru.

Ciasto rozpływa się w ustach, do tego spotyka się kwaśność cytryny, no cudo, po prostu cudo!
Robiłam też wersję z pomarańczami, też pyszne. :)


                                                       Zapraszam na FACEBOOK BLOGLOVIN | INSTAGRAM | ALLEGRO

11 komentarzy:

  1. Jestem na diecie (na blogu opisałam, jak schudłam 10 kg), ale przy pierwszej okazji zrobię takie ciasto;).

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale wygląda smacznie:) A od jutra miałam iść na dietę ale przez Ciebie jutro zrobię to ciasto no i dieta będzie od ach no dobra od poniedziałku :P Dam znać jak mi wyjdzie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. pysznie wygląda !!!! Chciałoby się pożreć ten kawałeczek :D
    A ja staram się ograniczać cukier- chociaż i tak dalej podjadam :P

    OdpowiedzUsuń
  4. No i wstyd ale wyszedł mi zakalec:( Ja nie mam talentu do pieczenia ciast:P Ale powiem szczerze że nie pogardziłam tym zakalcem i spróbowałam kawałek i w smaku jest pyszny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj wstyd, żaden wstyd! teraz nie wyszło, innym razem wyjdzie. ;) wszystko w cieście trzeba dobrze wymieszać. ja robiłam go 3 razy, wychodziło idealnie, ale za 4 razem dodałam jeszcze startą czekoladę i też nie chciał się dopiec, więc główka do góry, następnym razem będzie lepiej. :)

      Usuń
    2. Może właśnie za mało wymieszałam:( No nic będę próbować jeszcze, nie poddam się :)

      Usuń
  5. moja babcia robi najlepsze ciasto cytrynowe :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mmm pięknie wygląda, ale nie lubię cytrynowych ciast, szkoda, że nie zwykły biszkopt :D

    OdpowiedzUsuń
  7. ale puszyste, wygląda mega apetycznie! ;)

    OdpowiedzUsuń