12/06/2013

pyszna pizza z patelni!

Cześć! Dziś post kulinarny, bo daaawno takiego nie było. Nie wiem, jak Wy, ale ja bardzo lubię pizzę. Niestety nie mam tu w mieszkaniu piekarnika a chodzenie ciągle do pizzerii szkodzi portfelowi, a wiadomo, są inne wydatki. I tu z pomocą przyszedł mi internet i pizza z patelni. Robi się ją w ok. 50 minut (bądź dużo szybciej, jeśli nie dodajecie drożdży, ale ciasto może być wtedy zbyt cienkie) i smakuje na prawdę super, mało się różni od takiej, kupionej w pizzerii.



Na samym początku do kubeczka wlewamy 2 łyżki ciepłej wody, odrobinę cukru oraz 1,5 łyżeczki suchych drożdży. Odstawiamy na 10 minut. Następnie do miski wrzucamy ok. 1,5 szklanki mąki, 2 łyżki oleju, pół szklanki cipłej wody, sól oraz wlewamy miksturę z kubka, którą uprzednio zrobiliśmy. Ciasto wyrabiamy na gładką masę, formujemy kulkę i odstawiamy w ciepłe miejsce na 30 minut, najlepiej przykryć ściereczką. Ja postawiłam miskę z ciastem na grzejniku i ładnie urosło. Jak ciasto nam urośnie, to wałkujemy je na cienki placek, wielkości naszej patelni. Patelnię (ja użyłam teflonowej) rozgrzewamy bez tłuszczu, następnie kładziemy placek i pieczemy go ok. 3-4 minuty z każdej strony. Placek zdejmujemy z patelni i nakładamy wybrane składniki, moje to: koncentrat pomidorowy, polędwica, ananas, ser żółty i zioła prowansalskie. Wkładamy ciasto znów na rozgrzaną patelnię, przykrywany pokrywką i pieczemy do momentu, aż ser się rozpuści. :) Pamiętajcie, żeby ciasto nie było zbytnio grube, bo może się nie dopiec. W internecie roi się od przepisów na takie pizze, równie dobrze można zrobić bez drożdży. 


Robiłyście taką pizzę? Znacie jeszcze jakieś fajne przepisy na szybkie, dobre i niedrogie jedzenie bez użycia piekarnika? :)

Pozdrawiam!


            Zapraszam na FACEBOOK BLOGLOVIN | INSTAGRAM


18 komentarzy:

  1. nie robiłam ale na pewno zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy nie robiłam takiej pizzy, jestem przyzwyczajona do tej tradycyjnej, z pieca :)

    OdpowiedzUsuń
  3. świetny pomysł , trzeba będzie wypróbować:)

    OdpowiedzUsuń
  4. genialny przepis! Dzisiaj zrobię ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. mmmm, zrobię :-)
    a masz formę do muffinek? :D

    OdpowiedzUsuń
  6. ja nei robiłam, ale chętnie spróbuję ;d

    OdpowiedzUsuń
  7. ja dzisiaj ją zrobię ! tylko bez drozdzy,bo nie mam w domu :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawy przepis,chętnie wypróbuje :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja właśnie dzisiaj jadłam pizzę i mi się przejadła :D
    http://vogueswing.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. super wygląda, w weekend wypróbuje :) zapraszam do mnie czakalakaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. ale smakowicie wygląda ! :) muszę wypróbować koniecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. mmm... uwielbiam pizze a nie raz mam lenia i nie chce mi się robić takiej w piekarniku, muszę koniecznie wypróbować bo wygląda apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetny pomysł ! Nawet nie wiedziałam, że można tak :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Napewno skorzystam z przepisu,wygląda pysznie ;)

    Magdalena Achtelik
    Tel.665-279-165
    E-mail:magdalena_achtelik@gazeta.pl
    www.oritwojsukces.pl

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja robiłam i podchodziłam do jej zrobienia 3 razy. Za każdym razem nie wychodziła. Ale teraz nie ma zmiłuj zrobię tak jak Ty piszesz, zobaczymy czy wyjdzie! :D

    OdpowiedzUsuń